Just nu del VI

Just nu har jag nyss nattat barn, packat sonens skolväska och tänkte passa på och ta det lugnt en stund.
Beslutångest, ska man titta på House eller banhoppningen från VM

Just nu är jag superstressad inför den kommande hektiska veckan. Försöker chilla med en latte och Minecraft men hjärnan är mer inne på att tänka "AAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHH".

Just nu är jag nyduschad och drar mig för att:
1. Gå ut i bilen och hämta telefonladdaren (VARFÖR glömde jag den DÄR för??!)
2. Byta sängkläder
3. Hänga upp tvätten

Pallaaaaa

Just nu sitter jag på jobbet och väntar på besked om verkstäderna för intagna kommer öppna idag, trots att alla kulvertar är översvämmade :p

Just nu försöker jag dra mig från att gå tillbaka till sängen och läsa igen, boken är så äckligt bra så jag vill inte den ska ta slut och känner på mig att mitt liv kommer kännas grått och kallt efter att sista sidan är läst.. :down::D

Just nu sitter jag och planerar hur anstaltens förtidsröstning ska fungera. Jag fick uppdraget med orden "Du får bestämma allt!" (från kvinspen) och "Gå hem när du är klar" från vakthavande befäl. Jag sa "Amen och ja tack!" :D

Just nu är jag arg. Tuggade min mat och det hamnar något konstigt mellan tänderna. Det var en spetsig bit hårdplast :mad:
Så den som har paketerat köttfärsen har gjort ett dåligt jobb. Fattar inte hur söndrig plast kan hamna i köttfärs i fabriken :confused:

Just nu kollar jag på Private practice med.

Just nu är jag äntligen hemma i soffan! Åkte hemifrån 6.15 imorse, lämnade dottern på dagis, körde till jobbet, jobbade 6.45-15 (drog hem då eftersom jag inte haft någon lunch och jag var färdig med röstningsfixandet), hämtade dottern, åkte till Lund där hennes pappa hämtade henne, åkte till Dalby och köpte ett par skor, åkte till Grevie och red ut en sväng, tog in inne-sovar-hästarna samt rullade ut en silagebal i lösdriften.
Tur att ridturen var helt suveränt bra! :D

Just nu är jag äntligen hemma i soffan! Åkte hemifrån 6.15 imorse, lämnade dottern på dagis, körde till jobbet, jobbade 6.45-15 (drog hem då eftersom jag inte haft någon lunch och jag var färdig med röstningsfixandet), hämtade dottern, åkte till Lund där hennes pappa hämtade henne, åkte till Dalby och köpte ett par skor, åkte till Grevie och red ut en sväng, tog in inne-sovar-hästarna samt rullade ut en silagebal i lösdriften.
Tur att ridturen var helt suveränt bra! :D

Visst jobbar du inom kriminalvården? Hur röstar de? Poströst?

*KL*

Just nu tittar jag på eftersnacket efter partiledardebatten. Ska måla naglarna och sedan dra mig mot sängen, för imorgon börjar skolan :banana:

Just nu är jag besviken över att Cola Cherry smakar som medicin. Här ska man för första gången prova något annat än Zero och så smakar det peck!!

@LindgrenV Det där var ingen rolig lista att beta av hörru :nailbiting:

@Riley Jag förstår inte de som uppriktigt tycker de där suspekta coca cola smakerna är goda :eek: vanilla coke tex gav mig mardrömmar i veckor och då luktade jag bara på den :yuck:

@nexxa Men eller hur! Jag har inte heller smakat Vanilla just eftersom det på förhand känns som om den kommer smaka som ännu värre medicin. Urk. Jag återgår till min kära Zero.

Önskar jag också gillade Zero, men här går bara Coca Cola hem (original, ingen fulvariant) och det är ju lite mer socker och kalorier än vad en kan önska ;) @Riley

Visst jobbar du inom kriminalvården? Hur röstar de? Poströst?

Det stämmer, jag jobbar på en anstalt i Region Syd. (Vi har iofs två häktesavdelningar också men de är egentligen filialer till stora häktet i Malmö.)
Poströstning finns väl bara för utlandssvenskar? :confused: Oavsett så nej. Det anordnas förtidsröstning på anstalten och det är det som jag ska arrangera. Det innebär att det kommer två personer från Valnämnden och de har med sig material. Jag har däremot fixat lokal, bokat in deras besök inklusive ett godkännande att få ta med sig dator och skrivare in i huset, gjort turordningslista för de olika avdelningarna, satt upp affischer och liknande saker.
Även personal får förtidsrösta under det här evenemanget.

De intagna/häktade som av olika anledningar inte finns på plats under vår förtidsröstning och inte heller har möjlighet att rösta under en permission får möjlighet att rösta via bud. Intagna på häkte och anstalt har möjlighet att rösta via bud och vi som tjänstemän har rätt att agera bud.

Hoppas det var ett tillräckligt bra svar :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Har jag hopplöst dåliga tänder eller är det jag som sköter mina tänder dåligt? Redan som liten minns jag att tandläkarna alltid skällde...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 291
Senast: jemeni
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
240
Senast: Badger
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
642
Senast: Hajfisk
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
310
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈