Just nu, del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Just nu, del IV

Kl.

Just nu vill jag ha barn och tänker att Jonathan är ett väldigt fint pojknamn. Jag tänker mig att det blir en pojk, ser ni. En liten Isak, eller kanske en Jonathan. Älskar iof Liam men det ska ju tydligen vara lågklass och nutidens Y-namn och allt det där.

Jag håller med dig, Jonathan är fint!
Men jag drömmer om en Ethel, tror jag. Eller en Hilda men min sambo påstår att jag inte får döpa vårt barn efter en hund

Men tror nog att jag ska bestämma mig för att inte skaffa några fler tills vi flyttar, känns nästan som att man kan se en ände på allt huskrångel. Om allt flyter kan vi nog flytta till nästa sommar.
Och då kommer jag ha fått ett sekelskiftskök:love:

Det blev rätt sent med tacos men väldigt gott :D

Jonathan hälsar förresten och tackar dig och Sörlatungu för att ni ska döpa barn efter honom :p

Åh, Ethel, det hette väl tjejen i Shameless? Som de tog hand om? (Om du nu har sett den serien, dvs. :P)

Finns ju massor av fina namn! Fast jag har svårare att komma på tjejnamn. Det kanske beror på att jag föreställer mig en pojk?

Gud, jag fick verkligen en sådan "JAG VILL HA BARN-känsla" för ett par dagar sen, och den verkar hålla i sig. Har tidigare blivit lite sugen sådär när jag sett ett barn, eller någon med ett barn, men nu är det ju alldeles bedrövligt. Jag är inte ens gravid men jag skulle typ hugga av mig armen för att få ha ett litet liv i mina händer. :o Tills det är dags för jag väl nöja mig med att kolla på barnrumsinredning, åkpåsar och att komma på namn...

Kl

Just nu slappar jag i soffan efter en lång dag i stallet med besök hos tandläkaren för hästens del. Ta kvällsmedicinerna och något att äta sen är det dags att sova.

Imorgon ska jag på bio - Tingeling och piratfen :D Med tösen :)

Ingen aning, enligt mig är Ethel en krutgumma på 90+;)

Jag förstår känslan, eftersom jag sitter i det ambivalenta-tåget själv och min sambo tog plats i Nej tack-tåget.
Har du partner att diskutera problemet med? Brukar inte bli bättre när man har kommit på det...

kl

Just nu sitter jag på tåget mot Köpenhamn och ifrågasätter starkt mina livsval.
Så trött att jag mår illa.

*kl*

Funderar på om jag ska göra i ordning allt inför målningen nu eller sen när jag är hemma efter mvc. Verkar som om sonen bestämt att jag ska gunga babysittern först så han somnar.

*Kl*

Just nu ligger jag i sängen och funderar på om jag ska väcka Jonathan bara för att vara taskig eller om jag ska gå upp lugnt och fint :p

kl

Just nu har jag ätit lite frukost. Är supertrött så funderar på att krypa ner i sängen igen, fast då kan jag väl inte sova i natt. Dilemma ;)

*Kl*

Just nu har jag precis kommit hem från stallet. Motionerade två ponnyer på samma gång och det var, trots duggregn, en mycket trevlig ridtur med galopp på en mjuk och fin grusväg :banana:

Kl

Just nu har jag precis ätit upp min frukost. Sitter med hårfärg i huvudet som ska sköljas ur om en stund. Kände för lite nytt igen.

Kl
Just nu är jag hemkommen efter ha jobbat fyra timmar, har stekt pannkakor och gjort jordgubbssylt men måste lägga lillen innan jag får äta

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
36 37 38
Svar
743
· Visningar
47 292
Senast: Nikan
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
304
Senast: DarkInNight
·
Svar
1 999
· Visningar
55 568
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
224
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka