Just nu, del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Just nu, del III

Just nu sitter jag och funderar över bästa sättet att dumpa någon, utan att såra personen allt för mycket :(:cautious:

Mtp andra trådar gissar jag att du funderar på det för egen del, så att säga, så usch vad jag lider med dig. Hoppas det går så smärtfritt det kan för er båda och att du får det bättre sedan! Du har ju skrivit en del om din partner under tiden här på Buke, och det har alltid låtit som om du förtjänat något betydligt bättre än så. Styrka!

kl

Just nu gör jag äppelpaj, för andra gången på två dagar, planerar valrörelse och chattar på FB. Multitasking ftw.

Sitter jag med en nyvaken sjuk tvååring, som inte ens vill äta chokladbollsdeg eller glass. Tur att hostmedicinen är mumma!

Just nu sitter jag och funderar över bästa sättet att dumpa någon, utan att såra personen allt för mycket :(:cautious:
Mirre, var bara ärlig och förklara hur du känner. Du har all rätt i världen att göra slut så känn dig inte som en bov. Han har inte betett sig schysst och tyvärr, då kan man bli lämnad. Vad jag förstår har du talat med honom många gånger också men det verkar inte ge någon förändring.

Stor kram till dig!

Ja det är nog enda rätta, nu ska man bara ta sig i kragen och faktiskt göra det också. Din lilla får krya på sig! Jobbigt när ens små är sjuka, man vill bara ta över det så de slipper.

Riley, ja det gör jag. Jag hoppas vi kan skiljas som vänner, åtminstone hyfsat. Om inte annat för minis skull. Jag har tänkt på det länge, men till slut kommer man till en gräns där man inser att man faktiskt måste göra något.

Niffe: Nej han har ju inte det, jag kan ju inte gärna säga "ta ingen skit" till barnen, sedan göra det själv istället. Ja jag har pratat med honom tidigare, men inget har hänt. Och sista tiden verkar han inte speciellt intresserad heller.

Tack snälla ni för kram och styrka :bow:

Jag är inte alls förvånad och utifrån vad du har skrivit så tycker jag att du gör helt rätt. Lycka till och hoppas att det blir så bra som möjligt för alla inblandade.

Tack snälla du.
Började tvivla här ikväll om det verkligen är rätt, men jo fasen det är det.
Orka leva med någon som man bara är irriterad på, dessutom kan han behöva bo själv och växa upp.

Har följt dina inlägg lite sådär sporadiskt! Och jag kan bara säga att du förtjänar något bättre! :(

Stor kram till dig och dina barn!

Jag anser att i sitt hem ska man trivas och må bra. Det gör man knappast om man ständigt går runt och är irriterad. Hejar på dig! :bump:

Jag ligger just nu däckad i soffan efter mitt möbelbyggande! Monterade skiten fel, men äähhh va gör det? Ingen lider av att se skruvarna sticka ut! :D

Starkt av dig att fatta det beslutet. Jag ser så många bekanta och andra som tycks fastna i usla relationer av någon sorts missriktad omtanke om barnen, eller för att det är "enklast så", och det är lika hemskt att se varje gång. Kram och hoppas att du får börja leva det liv du är värd nu! :)

:bow:
Jag undrar bara hur det kommer påverka barnen, framförallt mini då eftersom det är hans pappa. Men det är väl ändå bättre att gå isär än att det ska vara dålig stämning hemma.
Bygga möbler låter intressant :D

LadyCovergirl: Så tänker jag också, framförallt ska det vara tryggt hemma för barnen.

Ja, mest tjötigt är det för att jag måste se den jävla meckar-micke igen:p
Men jag håller med Riley, det är starkt av dig att gå ifrån en dålig relation trots att man har barn ihop. Vi har också haft en hel del problem med vår relation här hemma, men vi har inte hållet ihop pga barnet utan för att vi faktiskt tycker om varandra.
Jag har haft föräldrar som jag inte förstått varför de har hållit ihop och det är inte bättre för barnen.

Sådant är svårt att säga, det kanske inte ens behöver bli något konstigt alls. Beror nog helt på hur ditt ex reagerar och kanske växer upp. VV kanske inte är ett alternativ? Min svägerska gick isär när yngsta var som din mini, det värsta för henne var att flytta. De föräldrarna är dock mycket goda vänner idag.

Äsch det är väl kul och se samma program 511 gånger ;)

Ja mina föräldrar gick isär när jag var två, blev ihop igen och gick isär igen när jag var 11-12 någonting. Mamma ångrar det än idag att hon inte höll fast vid separationen från början.

Jag och exet gick isär när stora sonen var ett ungefär, vi provade varannan helg vilket inte fungerade alls. Så vi gick över till varannan vecka och det har fungerat, nu är sonen sex snart (lämnade in papper för start i förskoleklass idag O_o ) Det har fungerat för oss, men så kan vi kommunicera med varandra och sätta sonens bästa framför oss själva.

Just nu sitter jag lagom buzzed på Citodon och är glad att den börjat verka. Min fot var INTE glad. Och kollar på tv och vill äta allt. Meneeh, imorn till skidorna!
Haha nä, läggdags!

Nej jag dööööör!!! Mamma mu, pettson, meckar-micke, dumma mej och fem myror går konstant!! Kunde blivit galen för mindre.

Jag tror det kommer bli bra till slut, om inte annat har du "träning" redan i att hålla en vettig relation med ett ex. Det kommer säkert ta tid men jag hoppas att det löser sig till det bästa.

Haha känner igen det där :D

Jag hoppas det.
Han är hemma nu, glad och som vanligt, pratar på om jobbet osv.
Då känner jag mig taskig istället, blöhö.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
214
Senast: Badger
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
4 499
Senast: pepp
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
27 28 29
Svar
570
· Visningar
19 689
Skola & Jobb Kanske finns redan en sån här tråd? Har letat men inte hittat 😳 Jag har just påbörjat min resa mot karriärbyte. Jag vill bort från...
2
Svar
28
· Visningar
1 105
Senast: annersia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar