Just nu är jag irriterad på... Del 4

På att det kostar cirka 2000:- att åka till Sölvesborg på förbundets årliga gille, samt på att Kraftwerk spelar i Dalhalla just exakt den helgen. Jag skulle så himla gärna vilja åka ner, särskilt som jag missade Almedalen och det känns som om det föreligger risk för att jag hamnar utanför och framstår som både a- och osocial, men fan... det är 2000:- bara på tåg, och det är Kraftwerk.

På att jag hittat billiga biljetter till Paris i Augusti och nu kanske min vän backar ur. Någon som har lust att följa med och shoppa och äta macaraons?

1. Min grannes katt markerar revir utanför vår dörr i trapphuset, 6 dagen i rad nu, min katt vågar inte gå ut och jag får torka kattpiss dagarna i ända.

2. Tjejen som äger mina medryttarhästar blir bitter över att jag rider med hennes granntjej. Men hallå? Jag har väll rätt att rida vart jag vill och jag lovar att jag hinner med dina hästar också.

3. En ung tjej som rider i mitt stall över sommaren brukar få rida gubbens tävlingshäst. Hon är en otroligt svårt häst men att rida runt på volten och träna lite går bra, jag har dock sagt att jag vill gärna vara med (de har varit borta på semester) och coacha så att hon rider henne som hon ska bli riden. Tjejen får för sig att hoppa, granntejen berättade idag att hon sett dom vägra, vägra, vägra och vägra ännu fler gånger. Själv satt jag på jobbet och var helt omedveten. Jag tycker inte man rider någon annans svåra tävlingshäst och hoppar utan att fråga först, dessutom tar hon för sig som fan. Hon och syster hennes har en sommarponny, hennes syster sitter och bankar runt på en liten tjock bajsponny medan hon tar för sig och rider mina medryttarhästar medan ägaren är borta. Hästen har dessutom tappat en sko så jag har sagt att vi ska ta det lite lugnt tills hovslagaren vart ut och slagit på den igen. Alla är vi unga men att utnyttja situationen av att hon är själv i stallet och ingen ser irriterar mig, mest för att med den hästen händer det lätt en olycka och då känner jag ansvar eftersom ägarna inte är hemma och jag sitter fast på jobbet. Det här är vad som irriterar mig mest av allt, så mycket att jag känner att jag inte ens kan skriva en flytande och förståelig text.

4. Jag måste diska.....

På folk som bjuder in en till att gilla sidor på Facebook.

Jag är normalt inte en våldsamt lagd person, men ännu en inbjudan till SDU Ortpålandetsomingenhörttalasom eller Mitt Företag Som Ingen Bryr Sig Om och den skyldiga åker på en propp. Om jag varit intresserad av att få uppdateringar från din ointressanta sida hade jag för helvete ordnat det själv. AHH!

3. En ung tjej som rider i mitt stall över sommaren brukar få rida gubbens tävlingshäst. Hon är en otroligt svårt häst men att rida runt på volten och träna lite går bra, jag har dock sagt att jag vill gärna vara med (de har varit borta på semester) och coacha så att hon rider henne som hon ska bli riden. Tjejen får för sig att hoppa, granntejen berättade idag att hon sett dom vägra, vägra, vägra och vägra ännu fler gånger. Själv satt jag på jobbet och var helt omedveten. Jag tycker inte man rider någon annans svåra tävlingshäst och hoppar utan att fråga först, dessutom tar hon för sig som fan. Hon och syster hennes har en sommarponny, hennes syster sitter och bankar runt på en liten tjock bajsponny medan hon tar för sig och rider mina medryttarhästar medan ägaren är borta. Hästen har dessutom tappat en sko så jag har sagt att vi ska ta det lite lugnt tills hovslagaren vart ut och slagit på den igen. Alla är vi unga men att utnyttja situationen av att hon är själv i stallet och ingen ser irriterar mig, mest för att med den hästen händer det lätt en olycka och då känner jag ansvar eftersom ägarna inte är hemma och jag sitter fast på jobbet. Det här är vad som irriterar mig mest av allt, så mycket att jag känner att jag inte ens kan skriva en flytande och förståelig text.
:eek: Förstår att du är irriterad!

@Riley Mest galen blir man ju på alla spelinbjudningar :mad: Så blockerar man spelen och då dyker ett nytt spel upp :banghead:

Just nu är jag irriterad på mig själv :D Är det ok, eller måste man leta upp syndabock? :eek: I alla fall "glömmer" jag varje år att jag bränner mig lätt även med solkräm. Så 3 timmar på stranden utan solkräm alls är ju då en lysande idé i 28 grader :up: Min ena arm är helröd förutom upptill som är kritvit = bonnabränna + bränt halva benen. Varken kylgele eller aftersun mildrar :banghead:

Just nu är jag orimligt irriterad på McDonalds reklam med de ouppfostrade ungarna. Tycker McDonalds att det är ett vettigt beteende på restaurangerna? Vill de locka dit föräldrar med sådana barn? Helt obegripligt! :confused:

Hallå alla bittra, även idag är jag irriterad och idag är det..
1. Mina kollegor som inte tar arbetet på allvar. "Wow vi har en hel pall att packa upp på väldigt kort tid, bäst vi jobbar så oeffektivt som möjligt!"

2. En annan kollega som inte förstår att det han säger faktiskt kan kännas lite nedvärderande.

3. Jag har ännu inte diskat så hela 3 meter köksbänk är full utav disk. Hej kom och hjälp mig!

På folk som bjuder in en till att gilla sidor på Facebook.

Jag är normalt inte en våldsamt lagd person, men ännu en inbjudan till SDU Ortpålandetsomingenhörttalasom eller Mitt Företag Som Ingen Bryr Sig Om och den skyldiga åker på en propp. Om jag varit intresserad av att få uppdateringar från din ointressanta sida hade jag för helvete ordnat det själv. AHH!

Ja fyfan. Hade också blivit svinirriterad om jag hade blivit inbjuden att gilla en SDU-sida. Helt med dig där.

Irriterad på att folk roat sig med att gå runt och skära sönder folks pooler och studsmattor i natt. Vad är nöjet med det eg?

@nexxa Jag har inte fått en spelinbjudan på fler månader. Det är nästan så jag blir religiös.

kl

På allt sabla gnäll om värmen.

Det här är Sverige om mindre än ett halvår. Det kommer sedan hålla i sig i en sisådär tre-fyra månader. (Jag tror att den här bilden är från en svår snöstorm i Japan, men ni fattar poängen och dessutom spelar det ingen roll eftersom det här är vardag i det här landet varje vinter)

6EA3199E83E99B30543DB1E7B3F263.jpg

Är det det här ni längtar efter? Ni vet när det är så kallt att det gör ont i näsan av att andas? När kylan biter så hårt i kinderna att man inte kan röra munnen, än mindre prata?

snoskaggiss.jpg

Är det det?!

_carsf004_119262280.jpg

Ja, det är jättevarmt och det är jättejobbigt och jag hade hellre föredragit tidig september, inte minst eftersom jag överväger att botoxa hela pannan, näsan, överläppen samt armhålorna pga. SVETT, men ändå hellre det framför -500 som det är i det här landet det resterande året. Ta en svalkande drink och var tysta nu.

@Riley Det är bra du skakar om oss med kylande bilder, ska njuta nu av sommaren trots att jag brände mig igår och ser ut som en kräfta :D

@nexxa Jag har inte fått en spelinbjudan på fler månader. Det är nästan så jag blir religiös.

kl

På allt sabla gnäll om värmen.

Det här är Sverige om mindre än ett halvår. Det kommer sedan hålla i sig i en sisådär tre-fyra månader. (Jag tror att den här bilden är från en svår snöstorm i Japan, men ni fattar poängen och dessutom spelar det ingen roll eftersom det här är vardag i det här landet varje vinter)

6EA3199E83E99B30543DB1E7B3F263.jpg

Är det det här ni längtar efter? Ni vet när det är så kallt att det gör ont i näsan av att andas? När kylan biter så hårt i kinderna att man inte kan röra munnen, än mindre prata?

snoskaggiss.jpg

Är det det?!

_carsf004_119262280.jpg

Ja, det är jättevarmt och det är jättejobbigt och jag hade hellre föredragit tidig september, inte minst eftersom jag överväger att botoxa hela pannan, näsan, överläppen samt armhålorna pga. SVETT, men ändå hellre det framför -500 som det är i det här landet det resterande året. Ta en svalkande drink och var tysta nu.

Men jag då, som helt ärligt kan säga att jag föredrar det där vintervädret framför värmen vi har nu? Får jag uttala mig och sucka och gnälla? Jag är trots allt sjukt konsekvent och gnäller aldrig på kyla! :D (Tvärtom så gnäller jag på de alldeles för varma skånska vintrarna :p )

En sak jag just hörde i affären.
Stod en mamma med sin dotter vid glassen, tjejen ville ha en blå glass,mamman tjatade om och om igen om att hon skulle ta en jordgubbsglass istället, bara för att den var rosa :banghead:

"Men vill du inte ha en med jordgubbsglass istället, ska du inte ha en rosa" om och om igen :banghead: dottern sade nej flera gånger. Gaaaaah!
Ville dunka en genusbok i huvudet på människan.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka