Just nu är jag irriterad på... Del 4

@Mirre: Resten av la familia sitter där hela tiden, men jag tycker ekorrar är jätteläskiga! :eek::nailbiting:

De röda är söta, speciellt när de är små. Men bara på avstånd! :cautious:

Ledsen i ögat för att jag har crazy shit halsbränna igen så jag inte kan sova, och förbereder mig därför på en i stort sett sömnlös natt och en morgondag som troligtvis kommer bestå av lidande och kräks :cautious:

@micaelathegreat Vad jobbigt, samtidigt så måste det vara världens bästa ursäkt för att slippa hushållssysslor ;)

Jag har världens jobbigaste mensvärk som vägrar ge med sig trots att dagens schema är alldeles för stressigt för att kunna klämma in soffläge före 22 på :arghh:.

Idag är det tammetusan ingen ände på irritationen!
1: Min bil pajade igår = säkert dyrt
2: Pga punkt 1 måste jag åka buss till och från jobbet. Förutom att det är en onödig kostnad så tar det mycket längre tid och busstiderna är inte alls synkade med mitt schema.
3: Pga punkt 2 måste jag cykla till centrum och jag hatar att cykla. Särskilt iförd uniform och med tung och otymplig jobbväska.
4: Pga punkt 3 sitter jag nu genomsvettig på bussen (blir alltid svettig av allt, har alldeles för bra värmesystem i kroppen!) och har dessutom världens största blöta fläck på rumpan eftersom cykelsadeln trots avtorkning var genomblöt.
5: Mina vanligtvis ursnygga ögonfransar har idag fått något sorts ryck och spretar åt alla håll som överhuvudtaget är möjliga.

Så idag väntar jag mig kaos på jobbet. Det lär hinnas med eftersom jag jobbar 8.15-18.30 :mad:

Senast ändrad:
@Sotfux Ja! Helt klart världens bästa ursäkt. Men ormarna här är så väldigt giftiga så helst slipper jag ha dem i trädgården. Som tur var så var det bara en väldigt stor ödla som jag såg bakänden av så jag kunde hänga tvätten ändå. :p

På att inga jävla sidor fungerar? Kommer inte in på FB eller Twitter eller Skype eller Hotmail eller Reddit eller Twitch eller aaaaaaaaahhhhhhhhhh, get your shit together Telia!

@grodan21 Det började fungera igen för mig också strax innan 23, dock verkar det trots allt inte ha varit Telias fel ändå, utan något major haveri någonstans, tydligen folk både in- och utrikes som inte kunde nå nämnda sidor + ett helt gäng andra. Nåväl, ordningen återställd och jorden går visst inte under ikväll heller!

@Riley
Mitt 3G på telefonen funkade inte heller igår kväll (Telia!)..:banghead:

Just nu är jag irriterad på snyggingen som jag tidigare pratat om. Visst han är vääääldigt fin att titta på! Meeeen han är ganska halvdryg och en segjävel!

Just nu är jag irriterad på att det alltid är under de sista två futtiga timmarna av nattpasset som jag blir så hopplöst jättetrött! :down:

På stora sonens pappa som lämpar över allt på mig.
Jag ska sköta fotbollsträningen, pappan tittade inte ens på fotona de tog där, jag ska fixa presenter när sonens kompisar har kalas (pappan jobbar heltid och jag är arbetslös utan inkomst), jag får fixa så sonen kommer till träningar och kalas (pappan har bil och körkort, det har inte jag) trots att pappan är hemma och jag har ett till barn och ta hand om också. Frågar jag om han kan fixa nåt, eller om vi kan hjälpas åt så svarar han inte. Eller så får man bara ett "jag vet inte"
GAAAAH!

Körlektionen idag, vill inte!
Så vansinnigt trött på det, har inget emot att köra bil men lektionerna är så satans dryga.

Är irriterad på att stallet ALLTID är lortigt när jag kommer dit. Har inte orkat gå in där mer än några gånger på en månad eftersom det är så psykiskt jobbigt, varje gång städar jag (sopar ur spån, hovkratsskräp, sand och hö) och lämnar stallet snyggt, någongång har jag tom mockat alla boxar eftersom ingen annan tycker det verkar vara en bra ide och VARJE GÅNG jag städat dröjer det max 24 h innan det är likadant igen.

jag förstår inte. Och det är många saker jag inte förstår, typ

1. 5 boxar finns i stallet, man ska in med 4 hästar. Ändå använder man den enda box som den femte hästen (som normalt är inne på nätterna) står i.

2. man mockar inte efter sig när man lånat just den boxen boxhästen bor i nattetid

3. Man mockar inte ens boxen ifall den var nymockad och nyspånad innan man lånade den

4. man mockar ingen av boxarna (som bara används som uppställningsplatser då man ska motionera sina hästar) någonsin

5. man har mögligt hösilage/kiss/sörja liggandes i botten på uppställningsboxarna

6. man drar in centimetertjocka lager av skit varje gång man tar in ovan nämnda 4 hästar

7. man släpper ut hästarna och går ifrån stallet ögonaböj utan att ens se sig om efter var kvasten står.

8. man hittar stallet sopat varje gång. Minns man inte att man lämnade det lortigt som fan eller tror man att manstädade efter sig eller tror man att person nr 3 gillar att städa bara????

9. man hittar sina nerbajsade boxar mockade och smsar inte tack eller liknande.

Behöver lära mig tänka på andra sätt så jag slipper lägga så mkt energi på detta, mår inte bra av det.

det är jag ju nästan mest irriterad över, att jag bryr mig så mycket och att det påverkar mig så hårt att jag undviker att umgås med min älskade häst för att jag inte psykiskt klarar av att gå in i stallet. jag måste jobba med det hos mig jsälv

På två myggbett jag har på låren, de är konstant irriterade eftersom mina byxor skaver precis där betten är - började morgonen med två små röda bett, och när man kommer hem är betten stora som femkronor typ :arghh:

kli kli kli kli kli....

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka