Sv: Juridisk fråga
Hade jag vart säljaren i det här läget hade jag kopplat in egen advokat och fortsatt vägra lämna ut papprena... För inte sjutton lämnar man ifrån sej papper eller skriver över ägarskapet innan man fått pengarna... Att som i detta fallet FÖRMEDLAREN sagt att den ska ha pengarna kanske inte stämde. Och då har oavsett om förmedlaren och köparen skrivit kontrakt inte köpt hästen av SÄLJAREN... Vilket ju är ett enligt mej måste för att kunna styrka "köp"... Annars kan ju vem som, som har en häst i sitt stall säga att man är "förmedlare" och sälja vilka hästar som helst...
Ja men precis. Personen har nu ringt till ägaren och dom säger att dom ska höra sig för hur dom ska gå till väga. Dom vill ju inte lämna bort papperen förrän dom får betalt, men det måste dom göra enligt juristerna! Så gör dom inte det, så kommer juristen skicka ett brev till dom att dom måste lämna papperen.
Huvudsaken för personen som köpt hästen är ju att få papperen, sen kan h*n gå vidare och bara ha roligt med hästen. För det är ju trots allt förmedlaren som gör fel och har förskingrat pengarna och det är säljaren som måste polisanmäla eller gå till kronofogden.
Hade jag vart säljaren i det här läget hade jag kopplat in egen advokat och fortsatt vägra lämna ut papprena... För inte sjutton lämnar man ifrån sej papper eller skriver över ägarskapet innan man fått pengarna... Att som i detta fallet FÖRMEDLAREN sagt att den ska ha pengarna kanske inte stämde. Och då har oavsett om förmedlaren och köparen skrivit kontrakt inte köpt hästen av SÄLJAREN... Vilket ju är ett enligt mej måste för att kunna styrka "köp"... Annars kan ju vem som, som har en häst i sitt stall säga att man är "förmedlare" och sälja vilka hästar som helst...