Jag menar att han ordnat allting färdigt för sig att flytta och sedan släpper bomben om att han ska flytta. Vilket verkar orättvist.
(Jag hade en bekant vars man, skaffade lägenhet, flyttade över tillsammansvarandet till exklusivt den andra partnern och tog sitt pick och pack och drog och lämnade en lapp. Det är så väldigt osympatiskt och förljuget att låtsas att allting är ok, ordna för sig allting i hemlighet under månader och sedan bara sticka och lämna den andra i panik.
Jag hade en annan bekant som alltid såg till att ha etablerat ett nytt fast förhållande sedan månader innan hon lämnade den sambo hon hade. Dvs kunna gå över från förhållande till förhållande utan en glitch mellan.)
Att du har vänner som uppför sig udda tycker jag inte kan dras som ursäkt för att utgå från att parten i den här relationen är ett svin.
Vill man lämna, kan jag tycka att det är bättre att göra det snabbt än att dra ut på det och hur många har inte slängt ut en otrogen partner på studs? Är det inte bättre att ordna ett annat boende då?