Vilja att de ska skiljas? Finns säkert också men var överhuvudtaget inte det jag skrev om.
Jag tycker att du har en högst märklig syn på att du vet vad som är bäst för alla familjer och barn, och att en flytt till en annan bostad skulle utgöra ett trauma som man absolut inte ska utsätta barn för.
Att som barn bo kvar på ett ställe där man har en bitter förälder som knappt har råd att köpa knäckebröd för att man till varje pris ska behålla en bostad man inte kan finansiera, verkar i nästan 100% av fallen vara rena dumheter.
Och jag anser att din syn är precis lika märklig så då är vi överens om nåt iaf!
Jag har ju i inlägg efter inlägg skrivit att den som har bättre ekonomi får bidra mer till barnen. Det innebär att den som har sämre ekonomi som i detta fallet kan bo kvar, barnen får bo där de alltid har bott och även den ekonomiskt svaga klarar sig. Vad många här inte verkar tänka på när ni säger att vuxna får klara sig själva, är att den med svagare ekonomi i alla år antagligen, stöttat den andre med tid så h*n har kunnat jobba mer. Det innebär ju ingenting så länge man håller ihop men bör ju få vara värt nåt om man skiljs åt. Det är så lätt att säga, skyll dig själv varför var du hemma mer? Men det tar inte bort faktumet att så är sitsen för många tjejer i dagens Sverige.
Jag tror ju inte mamman är mindre bitter på ett annat ställe, det är nog nåt som får lägga sig med tiden, men om hon får en chans att överleva utan att gå på knäna ekonomiskt varje månad så lägger sig kanske även bitterheten snabbare.