Juniors dambesök del 2

Sv: Juniors dambesök del 2

Tack :)

Trodde han skulle bli hanig eller nåt annat efter förra gången..
Men han blev istället bara gosigare och mer självsäker...

Hoppas att han blir som sin far och inte strilar :D

Ja. Hade den funnits sådana garantier hade jag också köpt en hane. Det finns en omplaceringshane som jag vill ha, en maskad engelsk import. SÅ fin är han!! Britt såklart.

Ska jag ha en britt ska den vara en silverspotted från Sargenta eller en maskad :love: :love: :love:

MissFideli skrev:
Ja. Hade den funnits sådana garantier hade jag också köpt en hane. Det finns en omplaceringshane som jag vill ha, en maskad engelsk import. SÅ fin är han!! Britt såklart.

Kommer man från England så brukar man vara britt... :cool:

Förlåt, jag kunde inte låta bli. :p

Fast "grabbarnas" pappa är också importerad från england..men han är inte någon britt....han är SCOTTE :D :D :D

:p

Är han importerad från England eller Storbrittannien?

Senast ändrad av en moderator:

Charlie, som "grabbarnas" pappa heter är importerad från England, men rasen heter Scottish Fold..
Alltså en "variant" av Britten som hittades i Scottland i början på 60-talet och sen "ren"parades...
Fast det görs en viss samavling med Britter då avelsbasen är rätt liten i england och övriga europa...
Det är bara i USA och Japan som rasen är "stor"...och "snordyr"..50 000-60 000:- SEK är inte ovanligt för en långhårig foldad scotte...

Jo, jag förstod att det var rasen Scottish Fold som du pratade om. ;)

:D :D :D

Och igår kväll fick vi frågan om vi ville behålla flickvännen....
Eftersom hon trivs så bra här och hon går tillsammans med våra övriga katter utan problem...

Behöver väl inte tala om att vi tackade ja...eller...:angel: :love: :love:

Från en glad palle som helt oförhappandes blev fodervärd...:banana:

Kul! :banana: :bump:

Jag kommer att få hem en "foderkatt" i vår, en uppfödares avelshanne har blivit kär i mig (inte alls omsesidigt :angel: ) så när han är kastrerad så flyttar han hit. Han satt hellre kvar i mitt knä än parade sig med den höglöpande honan två meter bort. :D

Det är väl aldrig därför han blir kastrat va...;)

Min första avelshane, som var en Turkisk Van, använde den tekniken när han skulle para okända honor...
Han kröp upp i någons knä, och när honan kom inom räckhåll hoppade han mjukt upp och gjorde sin "plikt"....

Hade han bara publik kunde han göra det på dom mest konstiga ställen...i frysen medans jag avfrostade den, som ett exempel...:angel:

Uppfödaren äger båda hanen och honan så direkt okänd var hon ju inte. ;) Uppfödaren hade egentligen tänkt att sälja honom när han är kastrerad men eftersom jag inte har råd att köpa honom så får han bo här iaf. :banana: Jag blir i princip överfallen av hannen när jag kommer på besök :D och jag är den enda som får klippa klorna. :p

Frysen låter liiiite kallt för sådana aktiviteter (även om det är under avfrostning) men visst har man bara viljan så... :crazy:

Visst är det skoj när en katt så tydligt visar att han/hon tycker om en :love:

Hoppas du får stor glädje av honom i många år...
Du har möjligtvis inte en bild på honom :idea:

Liknande trådar

Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
798
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 597
Senast: Sassy
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 754
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 413
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar