Juniorhandling?

D

DuploBit

På söndaag ska jag tävla i min första juniorhandling, hehe, de hade en grupp som va för 10-17 åringar, och jag är ju inte riktigt 18 än på nån månad så jag tänkte vara med... men problemet är att jag inte vet hur jag ska göra, nån som vet? hur ska man uppföra sig, klä sig, allt!?!

:bow:

Sv: Juniorhandling?

http://www.hundsport.se/redaktionellt/junior_handling_mapp/index_junior_handling.html
är en adrss med lite fakta om hur tävlingen går till.
Hur hunden ser ut extriört spelar ingen roll, det är du i ditt hanterande med hunden som blir bedörmd. Även den med den "bråkigaste" hunden i ringen kan vinna eftersom det är hanterandet av just en individ och hur bra man klarar det som är avgörande.

Nu till din fundering om kläder, är densamma som för en vanling handler på en utställning, propert och snyggt. Tänk lite extra på bra skor som är bekväma du kommer få gå och stå en hel del och nu när det är innomhussäsong så är ofta golven ganska hala dessutom. Om det skulle besvära hunden så kan man ha lite coca cola på trampdynorna :p.

Mitt tips är att du googlar lite om det hela, det finns masvis!!!
Du kan ju också titta lite på hundsports hemsida (samma som juniorhandlingen) på bilder från tidigare uts med vinnande juniorhandlers, så ser du ung hur dom klär sig om du är osäker.

Om du har långt hår så bör du, om inte sätta upp det, så iaf se till att det inte är ivägen. Hår i ansiktet ser både oproffsigt ut och är jobbigt för dig när du "jobbar"....

Hoppas allt går bra för dig i helgen.
Får man fråga vilken uts du ska på?:)

Sv: Juniorhandling?

det är en utst i rättvik, så det är nära för mig, hehe ja, jag eterkommer med hur det går i den andra tråden om senaste resultat :D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 729
Senast: fixi
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 263
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Hej Vi har en ett åring hemma som från dag 1 haft krångel med aptiten. Till en början så tänkte vi att hon är valp, stress och det blir...
Svar
10
· Visningar
835
Senast: Grazing
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 991
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka