Jumpers bump + överansträngning??

M

maskrosbarn

Hej, hej!
Vi har fått i uppgift på hästsjukvården att ta reda så mycket som möjligt om jumpers bump och överansträningar, som då båda är tränings-/tävlingsrelaterade skador.

Är det någon som har erfarenhet av dessa, eller kanske bara är väl påläst? Kan ni inte skriva vad ni kan då här nedanför, det skulle vara jätteanvändbart i sådana fall!

Tack på förhand,
Alex o Jennifer

Sv: Jumpers bump + överansträngning??

Är det verkligen ingen som vet någonting om det? :eek: Vi vore jättetacksamma för omgående svar!:angel:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 841
Senast: Lavinia
·
Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa valp framåt våren/sommaren 2021 men har en hel del beslutsångest och känner att jag behöver hjälp från er...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 832
Senast: Red_Chili
·
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 975
Senast: a1agnlju
·
Övr. Hund Hej alla hundtokiga människor! Jag och sambon är i valptankar och schäfern har alltid varit min favoritras och efter att exet hade två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 640
Senast: Raderad medlem 94602
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka