Jultråd 2018

Hur kommer det sig att vi inte snackat julklappar an!?
Jag har borjat leta runt lite - har kommit fram till att basta grejen till foraldrarna (bada runt 60) ar att kopa biljetter till grejer, for saker ar de redan valdigt bra att kopa sjalva.
Tyckte utbudet pa ticketmaster var lite tunnt dock - Pernilla W's show verkade mest lovande, men kommer inte riktigt ihag om de tycker om henne eller tycker hon ar dryg dock. Mellobiljetter slapps pa Onsdag, men de vettiga kommer sakert vara rackarns dyra, overvager ocksa diggiloo, men det fick de detta aret...

Hur kommer det sig att vi inte snackat julklappar an!?
Jag har borjat leta runt lite - har kommit fram till att basta grejen till foraldrarna (bada runt 60) ar att kopa biljetter till grejer, for saker ar de redan valdigt bra att kopa sjalva.
Tyckte utbudet pa ticketmaster var lite tunnt dock - Pernilla W's show verkade mest lovande, men kommer inte riktigt ihag om de tycker om henne eller tycker hon ar dryg dock. Mellobiljetter slapps pa Onsdag, men de vettiga kommer sakert vara rackarns dyra, overvager ocksa diggiloo, men det fick de detta aret...

Får inga - ger inga.

Jag ger inga julklappar och har bett om att slippa få. Ju färre paket desto mer harmoni verkar vara grejen i min släkt :p

Jag kommer antagligen jobba på julafton, men det är mest skönt. Räcker med att flytta firandet en dag för att det ska bli mindre hysteri och mycket trevligare. Har börjat planera julbaket, blir nog några längder till jobbet och småkakor till mig :D

Nu är glögg, pepparkakor och blåmögelost på tub inköpt :love: (Mannen kom dessutom hem med "chokladpepparkakor" häromdagen efter att ha hört min längtan och bara plockat en burk i affären utan att titta efter så noga :rofl: vi är båda rätt skeptiska till att det passar med osten men tänker att nu när vi råkar ha dem vore det ju slöseri att inte i alla fall prova :angel:) Ska försöka hålla mig tills på fredag, när det i alla fall gått över till november :p

Nu är glögg, pepparkakor och blåmögelost på tub inköpt :love: (Mannen kom dessutom hem med "chokladpepparkakor" häromdagen efter att ha hört min längtan och bara plockat en burk i affären utan att titta efter så noga :rofl: vi är båda rätt skeptiska till att det passar med osten men tänker att nu när vi råkar ha dem vore det ju slöseri att inte i alla fall prova :angel:) Ska försöka hålla mig tills på fredag, när det i alla fall gått över till november :p

Det finns chokladpraliner med mögelost i så det ska nog passa alldeles utmärkt. Jag tyckte det var väldigt gott med den pralinen (Nobelpralin?).

Funderade på igår om det är lov att köpa första glöggflaskan nu :D Kanske får åka med en när vi ska veckohandla.

Lov att köpa första..?
Alltså här är tredje flaskan för året öppnad och slut. Hade med den på fest i helgen :D
Jag är sådär barnsligt förtjust i att slänga fram alla ljusslingor och pynta här hemma medan sambon är väldigt mycket mindre road men när det kommer till glögg är vi på helt samma nivå! Den åker fram så tidigt som möjligt och sen konsumeras det lite glögg varje helg sådär :love: (Alltid romglöggen dock, de andra är alldeles för söta)

Jag undviker också firande :) började inte gilla julen på riktigt förrän jag kom undan alla måsten och fick stöka så lite eller mycket jag kände för.
Så dumt att måstena tar över. Tycker inte julen ska handla om borden och måsten utan att man får fira lite som man själv vill och tycker.
Själv jobbar jag alltid under juldagarna men tycker det funkar helt ok, finns tid för vänner och familj med :)

Så dumt att måstena tar över. Tycker inte julen ska handla om borden och måsten utan att man får fira lite som man själv vill och tycker.
Själv jobbar jag alltid under juldagarna men tycker det funkar helt ok, finns tid för vänner och familj med :)

Jag är så extremt glad att slippa stressen. Jag äter den julmat jag gillar (vilket påminner mig om att jag måste förbereda lax för gravning), hälsar på pappa i minneslunden och tillbringar sedan kvällen i soffan med kisse :up:

Däremot har alla andra problem med att jag firar jul ensam... jag säger att jag är själv, inte ensam.

Jag har flera julklappar till barnen klara, maken klar, och mitt syskonbarn (hinner komma en bäbis innan jul så får väl bli något litet åt den också) klar. Vet vad jag ska ge personen i släkten jag är hemlig tomte till också så det är bara att inhandla :) Maken får fixa till sitt syskonbarn och bonussyskonbarn. Vet vad mina föräldrar och svärföräldrar ska få och min bästis är klar. Älskar att vara ute i god tid med julklappar så slipper man stressen och alla utgifter på samma gång :D

Liknande trådar

Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
7 304
Senast: Tilly_85
·
Hemmet Uttag och strömbrytare som passar till 1900-talshus? I huset är det just nu väldigt blandat med gammalt från gissningsvis 60-talet...
Svar
14
· Visningar
573
Senast: Praefatio
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 203
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka