Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Aha! Men det låter inte inte helt omöjligt. Har växtlampa. Och sen kan den bo i nått skåp i 14 timmar. 1 1/5 månader då gäller det att börja nu!
Jag är så sugen på en sån gammaldags adventsstjärna som mamma och pappa hade när jag var liten. Pappas gick sönder för några år sedan och jag försökte hitta en likadan då men gick bet, och nu vill jag ju ha en själv! Får nog bli lite mer second hand spanande. Köpte ett gäng tomtar i måndags på pingstkyrkans second hand
Ljusstakarna är min nagel i ögat här, hittade inga fina i LED förra året Jag försöker plåstra om det dåliga samvetet med att resten hemma är LED och att min elbil mest tankar ren el på jobbet till mina bilresor (kan inte välja elbolag som hyresgäst).
Tankar ren el?
Helt förnyelsebar. Eller förstår jag inte frågan?
Tänkte på att vi ska dra ner på elkonsumtion och spara el, ledlampor mm hur mycket drar el brummare?
Tänkte på att vi ska dra ner på elkonsumtion och spara el, ledlampor mm hur mycket drar el brummare?
Då blir det ju perfekt börja utöka med julblommor Häruppe är Plantagen okej men många pratar om att Blomsterlandet är bättre ifall du har det nära också.Det borde jag ju ha, bor precis utanför Lund Det är verkligen inte mitt gebit bara så noll koll. Har liksom köpt mina första växter på Plantagen i år och efter mycket ångest till slut pregat ner i en blomlåda mycker stolt över mig själv. Jag har haft hyacinter i sin plastförpackning på en tallrik innan om julen och det har varit enda växten per år
Ett enkelt räkneexempel:
1 liter bensin innehåller 10 kWh och tar ca 1-2 kWh att tillverka. Ingen transport inräknad.
En elbil drar 1-2 kWh per mil.
Det tycker jag oftast missas när man diskuterar för/nackdelar med elbilar. Att de just är så mycket energieffektivare/mil än en förbränningsmotor.
Att ha mina 3 ljusstakar utan LED tända dygnet runt i 4 månader kostar typ 170 kr (3 W×(7 st + 7 st + 5 st)= 170 kWh). Vintertid drar min elbil 8 kWh mindre per mil än min dragbil jag har enbart när jag kör hästen (tillsammans med två familjer till). Jag kör till jobb o stall 6.8 mil/dag i snitt och på drygt 3 dagar har jag alltså inte slösat (tycker inte man kan säga tjänat in om saker man trots allt spenderar för att man kan) bort 4 månaders tända ljusstakar vad gäller energiförbrukning.
Ja jag älskar att räkna men förbehåller mig för ev fel mitt i matlagningshasten, tyckte det lät jäkligt snabbt men det är ju också rätt stor skillnad på 2 och 8 kWh per mil
Tack
Tänker på hur elen produceras. Men man kan ju välja på elavtalet.
Men mycket trevligt med räkne exempel jag förstod.
I don't need that kind of negativity in my life.
Dålig stilBtw en av mina chefer satte en lapp på min julmust "Du är sjuk!"
Dålig stil
Åh, den berömda "det-är-bara-två-månader-kvar-glöggen"...Jag lät den sitta kvar och bjöd alla på glögg den 24/10