Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack! Blev lite tveksam när jag kollade ingredienserna och såg en hel del sprit, likör och salmiak. Det uppskattar inte sambon! Så det blir inte den i alla fall.
Kanske slår till på Valrhonas istället.
SaffranskolasnittarJul ska nog gå all in!
Första advent blir det julbak, någon som har tips på vad vi kan baka? Det blir nog inte pepparkakor (men vi kommer äta pepparkaksdeg) eller lussebullar. Testar gärna nåt nytt!
Jag vill köpa julpyjamas till hela familjen! Helst likadana! Är det nån som vet var det finns? Jag hittar ingen som finns för både vuxen och barn. Dessutom: om det är en dammodell hur översätter man storleken till herrstorlekar?
Men åh vad underbart!En av mina kollegor har dragit igång en "ful-juloutfit-tävling" till vårt julbord I år är även respektive medbjudna så vi kommer sitta där hela högen i fula jultröjor och kläder hela kvällen haha! Så jag och maken håller på att kolla runt efter fula jultröjor inför julbordet.
Men åh vad underbart!
Åh tips på konton?Ett tips är att följa svenska julkonton på insta. Jag började läsa bloggar för många år sedan men är så dålig på att läsa på nätet förutom en del buke. Men älskar Instagram! Insåg förra året att många av bloggarna fanns på insta. Så kul när alla fotar julnyheter som dyker upp o följa alla som börjar ännu tidigare än mig med bak o pyssel osv följer typ 100 konton som är jättemysiga!
Åh tips på konton?
Vill köpa en chokladkalender av det lite lyxiga slaget. Tips någon?
Har bland annat kikat på Åre Chokladfabriks variant med olika praliner, någon som provat den?
Jag håller med, Åres är verkligen inget vidare!Jag GILLAR ju sprit och likör i mina praliner... men på något sätt tycker jag de flesta är fadda och smaklösa från Åre. Jag tror nog Valrhona är bättre även om det inte är mitt favoritmärke. Jag skulle vilja ha en kalender med Michel Cluizel, Domori eller Amedei
Jag GILLAR ju sprit och likör i mina praliner... men på något sätt tycker jag de flesta är fadda och smaklösa från Åre. Jag tror nog Valrhona är bättre även om det inte är mitt favoritmärke. Jag skulle vilja ha en kalender med Michel Cluizel, Domori eller Amedei
Jag håller med, Åres är verkligen inget vidare!
Jag brukade göra en egen till sambon! Tycker att det var ganska kul att pyssla men jag gjorde små paket av allt och jag blev rätt less på att slå in paketNu har det blivit lite ändrade planer. Har bestämt mig för att istället göra en egen. Har köpt olika goda och lyxiga chokladbitar, -kakor och bars istället samt två biljetter till en julföreställning den 2:a december så dom ska ligga i första luckan
Nu måste jag bara bestämma mig om jag ska köpa en färdig adventskalender att fylla eller om jag ska göra en egen
Jag bakade lussekatter i lördags! Och äter nu lussekatter varje kväll!