F
Fruentimber
Hade jag fått bestäma så känner jag att vi hade kunnat hoppa julklappar, eftersom det blir vuxna som byter grejer med varandra. Men mamma och lillasyster vill gärna, jag har föreslagit att man kanske kan låta och ge en men då skrek mamma och syster. Så jag och pappa har rättat in oss i kön. Men han och jag kör öppna kort mot varandra: -Vad vill du ha? - Det här. - Bra, tack
Jag personligen har alltid tyckt julen är jobbig. Och även fast jag har världens softaste föräldrar och syster så har jag alltid prestationsångest och köper jätte mycket julklappar. Men i år så är första gången som alla får en klapp var.
Nu när jag är tillsammans med sambon igen så får hans dotter självklart julklappar och hon får mer än 1, vet inte hur mycket det blir från oss men inte jätte mycket. Dels önskar hon sig inte jätte mycket eftersom hon får det hon behöver under hela året..![]()
Jag tyckte julhandlandet var jobbigt förr. Jag hade inte mycket till ekonomi men körde järnet med massor av julklappar till både höger och vänster ändå. Sen var jag tvungen att ringa mamma eller pappa och fråga om matpengar.