Mimsan_

Trådstartare
Som ni vet är det snart jul och "alla" har julpyntat och tycker det är såå mysigt osv. Jag hatar att pynta och får ångest utav bara tanken att man "måste " pynta! Tycker inte om att "fira" jul eller julen överhuvudtaget och åker gärna utomlands för att slippa julen här hemma. Sambon älskar julpynt så ibland (sällan) pyntar vi tillsammans men får ändå ångest och tycker inte det är kul eller mysigt. Hur gör ni andra som inte tycker om julen/julpynt? Känner ni att ni "måste" pynta? Dem som kommer hem till oss tjatar och påtalar det varje gång givetvis vilket gör att jag inte vill bjuda hem eller ta hem folk under dec månad..:crazy:

Strunta i andra. Låt sambon pynta och hoppas på att det blir snyggt.
Här görs ingenting, så ingen ful tomte eller krubba göre sig besvär.

Det var länge sedan jag slängde av mig det oket. Jag tror faktiskt inte jag någonsin tagit upp det, på allvar. När jag flyttade hemifrån tyckte jag det var lite roligt att pynta som JAG ville ha det, vilket blev väldigt lite. Och vissa år inte alls. Absolut inte gardiner och krafs.

I år har jag en liten tomtegrupp (som tummar i storlek ungefär) och eftersom jag fullständigt törstar efter ljus har vi julstjärnor i fem fönster. Två adventskalenderar (Triss och en med hudvård till mig) och sedan är det nog. Det tog 30 minuter (lite jox med att byta från lampskärmar till stjärnor) sedan är det klart. Och lika långt tid för att ta ner det hela.

Om sambon vill ha pynt och vill pynta, låt honom göra det om du inte får utslag av resultatet.Ofta är det ju tvärtom, kvinnan som vill och pyntar, mannen som svalt uppskattar förändringen. Det spelar väl ingen roll vem som gör och vill vad, huvudsaken är att ni är överens om resultatet.

Jag har en adventsljusstake i fönstret med 7 ljus 1 adventsljus med fyra ljus på köksbordet. Nästa helg kommer granen att kläs. Utöver det så inget julpynt.

Jag blir så förvånad. Ingen har någonsin påpekat mitt pynt eller brist på dito. Nånsin. Vilka konstiga människor som påpekar sånt öht. Eller så är jag bara jävligt döv.

Jag har idag två stjärnor och två elektriska advenstakar - jag törstar också efter ljus så det är enbart därför. Jo, jag har några amaryllis och hyacinter också.

inga gardiner (tyvärr) jag gillar ju att så och fixa med textil, men i detta hus så finns det inte en enda gardin - vi har stora fönster med grym utsikt och den vill jag inte skymma med gardiner

Vissa år pyntar jag, andra inte. I år är ett sånt år jag har valt att inte göra det. Och jag varken skäms eller känner att jag borde. Det är mitt val. Dessutom bjöd jag hem folk på glöggmys här i december och inte en enda kommenterade avsaknaden av julpynt utan det jag fick höra var att jag hade en mysig lägenhet. Så vill du inte pynta tycker jag inte att du ska göra det och den som kommenterar kan man be att den ska sluta lägga sig i ditt liv och dina val.

Vi har mycket pynt. Tycker om det och går upp i det, både jag och maken. Däremot har jag nog knappt ens noterat om någon annan pyntar hemma. Är jag hos någon är jag ju vanligtvis där för att umgås, inte för att titta på deras pynt. :)

Som ni vet är det snart jul och "alla" har julpyntat och tycker det är såå mysigt osv. Jag hatar att pynta och får ångest utav bara tanken att man "måste " pynta! Tycker inte om att "fira" jul eller julen överhuvudtaget och åker gärna utomlands för att slippa julen här hemma. Sambon älskar julpynt så ibland (sällan) pyntar vi tillsammans men får ändå ångest och tycker inte det är kul eller mysigt. Hur gör ni andra som inte tycker om julen/julpynt? Känner ni att ni "måste" pynta? Dem som kommer hem till oss tjatar och påtalar det varje gång givetvis vilket gör att jag inte vill bjuda hem eller ta hem folk under dec månad..:crazy:

Vi har nån ljusslinga ute,sen några julstjärnor och adventsljusstakar i fönstrerna,men det är bara för jag tycker det blir ett sånt mysigt ljus av dom! :love: Sen ett halmhjärta på ytterdörren,samt en liten julstjärna där.

http://instagram.com/p/wPecXNj9hf/?modal=true

Nån dag innan julafton tar vi fram granen och klär den,sen är det bra så. Inga tomtar,gardiner eller annat tjaffs. Dock så kommer jag i år att LÅNA en julduk eftersom vi ska äta julmiddag hemma hos oss,så det ser väll lite trevligare ut med en duk på bordet. Är en beige med röda ränder,så ingen full med massa tomtar och grejs,sånt vägrar jag! :p

Jag blir så förvånad. Ingen har någonsin påpekat mitt pynt eller brist på dito. Nånsin. Vilka konstiga människor som påpekar sånt öht. Eller så är jag bara jävligt döv.
Samma här!

Jag har aldrig haft julpynt och ingen har någonsin sagt något om det!!
Det är väl för katten ingen medborgerlig skyldighet att julpynta? Var och en gör väl som man vill hemma hos sig själv? Eller?

Hos mig blir det mycket glitter, julblommor, juliga textilier och en snygg gran, men absolut inga tomtar, fulaste jag vet! Möjligtvis när jag får barn sen, men inte annars :)

Känns ganska skönt att höra att fler inte pyntar så jättemycket. Är uppvuxen i ett överpyntat hem och med människor som tycker för mycket om andras pynt.. Sambon är glad för en ljustake så det har vi satt upp. Ingen röd, hatar färgen rött men det blev ganska fint. :)

Jag gillar ju när det är pyntat och mysigt, men har inte talang för det själv . Men gran och ljusstakar har jag fått upp och slingor ute, dock har en gått sönder men men

Jag ÄLSKAR julen men sedan jag flyttade hemifrån har jag nog vuxit ifrån pyntandet lite.
När jag kommer hem till pappa däremot MÅSTE det däremot vara pyntat! Eftersom att min pappa har varit en riktig jul-pappa och jämt gjort julen så stor för vår del (jag och lillebror) så har det blivit en extra cozy-känsla. :love: Jag är inte alls för det röda och gröna. Tycker inte alls att stjärnor är passande i hemmet trots att det är juletid så jag har gjort det på mitt eget lilla sätt. Har inhandlat mer vitt och silver. Även lite gulddetaljer och världens sötaste största tomte i tyg som sitter i en liggande dörrkrans på matbordet. Det räcker liksom för mig.

Man gör väl som man vill om man vill pynta eller ej?! Jag vill ha ljus i något träd och några ljusstakar, en halmbock och en tomte. Det där med julgardiner och liknande är inget för mig. Hos oss är det sambon som brukar sköta pyntet numera förutom julgranen som alla i familjen klär tillsammans ( julgran kom först sedan vi fick barnen, före det hade vi ingen).
Kommenterar någon är det väl bara att du säger att du fick mig av julpynt som barn ( speciellt om det är från din sida av släkten som klagar!). Sedan är det väl schysst att låta din sambo pynta en del, han ska ju också trivas i ert hem. Det handlar ju om en rätt kort tidsperiod...

Sedan är det väl schysst att låta din sambo pynta en del, han ska ju också trivas i ert hem. Det handlar ju om en rätt kort tidsperiod...

Har väl inte skrivit att han inte får pynta, han är nöjd med vilket som även om han älskar pynt :p

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 639
Senast: Acto
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 705
Kropp & Själ Ursäkta den luddiga titeln, tänkte rätt länge men kom inte på något bättre. Ber också om ursäkt på förhand för att det här troligtvis...
2
Svar
20
· Visningar
2 470
Senast: Exile
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 371
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?