Julen är inställd… igen!

Blir ev inget julfirande, min mor är sjuk, så hon ska testa sig för covid imorgon, men man vill ju samtidigt knappt bli vanligt sjuk nu dessa tider heller. Pojkvännen ska vara hos sin släkt och fira med barnen.
Så blir mest troligt min första ensamma julafton efter att jag slutat jobbet vid 15
 
Här blev det magsjuka. Troligen medicinbiverkning, men vill inte riskera att smitta andra om så inte är fallet. Så julaftonsplanerna ställs in och jag får vackert stanna hemma med katterna.
Nåväl. Då kan jag gå klädd i mjukisbyxor och hoodie hela julafton, alltid nåt.
 
Här blev det magsjuka. Troligen medicinbiverkning, men vill inte riskera att smitta andra om så inte är fallet. Så julaftonsplanerna ställs in och jag får vackert stanna hemma med katterna.
Nåväl. Då kan jag gå klädd i mjukisbyxor och hoodie hela julafton, alltid nåt.
Tråkigt! ☹️ Men bra att kunna se fördelarna ändå. Mjukisbyxor och hoodie åker upp som nr 1 på listan!
 
Jag har ställt in mig på att jag kommer bli förkyld under julen, ska träffa stora familjen där det ingår lite snoriga barn och nån snorig sambo som kommer stanna hemma. Mina föräldrar och svägerska har nyss kommit hem från Ryssland där dom hälsat på min bror och följt min svägerska och deras barn hem så kanske får en exotiskt rysk förkylning 😎

Obs att dom är trippelvaccinerade (förutom svägerskan), har haft covid och har testat sig för covid i samband med att dom kom hem.
 
Jag har ställt in mig på att jag kommer bli förkyld under julen, ska träffa stora familjen där det ingår lite snoriga barn och nån snorig sambo som kommer stanna hemma. Mina föräldrar och svägerska har nyss kommit hem från Ryssland där dom hälsat på min bror och följt min svägerska och deras barn hem så kanske får en exotiskt rysk förkylning 😎

Obs att dom är trippelvaccinerade (förutom svägerskan), har haft covid och har testat sig för covid i samband med att dom kom hem.
Hoppas att du klarar dig!
 
Nu ringde vännen och undrade hur vi ska göra imorgon och vi tar det säkra före det osäkra och ställer in :( Men vi besämde att ses så fort vi alla är friska och ta en middag då istället.
Här hemma har det vänt och maken och barnet är sämre igen, jag har iofs bara feber men blir då helt orkeslös, så någon rolig familj att träffa blev vi inte :crazy:

Nåja, vi har varandra och julmat (och julgodis!) så jag ska inte klaga.
Sen är det toppen att hänga på buke de stunder man vill umgås med någon annan :love:
 
Kanske alla vi som nu är lite lagom sjuka kan roa oss med att lista några fördelar med att julen är inställd? @cili har ju redan nämnt mjukisbyxor och hoodie. Fler fördelar?

(Alla som ligger på sjukhus, springer med spyhink eller har hög feber fortsätter med all rätt att gnälla här så stöttar vi andra er.)
 
Kanske alla vi som nu är lite lagom sjuka kan roa oss med att lista några fördelar med att julen är inställd? @cili har ju redan nämnt mjukisbyxor och hoodie. Fler fördelar?

(Alla som ligger på sjukhus, springer med spyhink eller har hög feber fortsätter med all rätt att gnälla här så stöttar vi andra er.)
Jag och sambon "slipper" spendera ett antal timmar i bilen för att fira med hans familj. Det är bekvämare att ligga i soffan än att sitta i bilen. Vi är också sådär "lagom sjuka" med förkylning men inget värre än så. Dock lite frustrerande för sambon, så det bli andra året i rad som han inte fått vara med mamsen på julen. Ikväll blir det bingolotto i matchande mjukisbyxor. :D
 
Jag och sambon "slipper" spendera ett antal timmar i bilen för att fira med hans familj. Det är bekvämare att ligga i soffan än att sitta i bilen. Vi är också sådär "lagom sjuka" med förkylning men inget värre än så. Dock lite frustrerande för sambon, så det bli andra året i rad som han inte fått vara med mamsen på julen. Ikväll blir det bingolotto i matchande mjukisbyxor. :D
Gillar idén med matchande mjukisbyxor. Det är ju verkligen att ta det steget längre. 😂 Och det låter ju ändå rätt så mysigt för dig att slippa dela sambon med svärmor.
 
Själv slipper jag ett julkalas på juldagen. Inget fel på personerna i fråga men för långt att åka och för många människor på för liten yta för att det ska kännas bra. Mycket bättre i soffan! 😬
 
Igår var jag sååå nära på att skriva ett inlägg här och säga att julen inte är inställd för min del trots allt, för nu är jag symptomfri sedan 48h tillbaka.

Idag vaknade jag och mådde lika dåligt som jag gjorde i tisdags. Back to square one. Börjar fundera på om det är något annat än vinterkräksjukan, för det här verkar inte riktigt normalt.

Väldigt ledsen och less är jag i alla fall, tack för att jag fick gnälla av mig!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp