Julen är inställd… igen!

Än så länge är inte julafton inställd men juldagens utgång är inställd, kanske även nyårsafton. Beroende på vad som händer utifrån Corona.
 
Jag älskar julen. I år är första året som mamma och jag såg fram emot att få njuta av allt vad julen innebär med min dotter. Nu har jag sprungit på undersökningar på sjukhuset sedan Lucia och den 29e ska jag få alla provsvar. Jag är livrädd för allvarlig sjukdom, och det känns som hela livet ställts på paus. Jag kan inte njuta av julen alls och skulle helst vilja ställa in julen helt.

Dessutom har vår renovering av tvättstuga blivit fördröjtäd och stött på en massa patrull, så istället för julgran har vi en massa Ikeakartonger och skåp i hela vardagsrummet.

Tacl för en tråd som är okej att gnälla i ❤️. Precis vad jag behövde just nu!
 
Jag älskar julen. I år är första året som mamma och jag såg fram emot att få njuta av allt vad julen innebär med min dotter. Nu har jag sprungit på undersökningar på sjukhuset sedan Lucia och den 29e ska jag få alla provsvar. Jag är livrädd för allvarlig sjukdom, och det känns som hela livet ställts på paus. Jag kan inte njuta av julen alls och skulle helst vilja ställa in julen helt.

Dessutom har vår renovering av tvättstuga blivit fördröjtäd och stött på en massa patrull, så istället för julgran har vi en massa Ikeakartonger och skåp i hela vardagsrummet.

Tacl för en tråd som är okej att gnälla i ❤️. Precis vad jag behövde just nu!
Så jobbigt! Håller tummarna för dig! Hoppas att du ändå kan njuta lite tillsammans med dottern.

Känns futtigt i sammanhanget att gnälla över förkylning men… Visst är det skönt att få gnälla av sig lite! 😊
 
Det är samma läge här. Första barnet insjuknade i feber och hosta i fredags, samtidigt som ett annat barn fick någon form av magsjuka. Maken blev smittad av båda och fick magsjuka och hosta och feber samtidigt :up::arghh: därefter har även barnet med magsjukan och det tredje barnet fått hosta och feber. Så nu ligger alla fyra mer eller mindre däckade. Jag springer runt med isglass och febertermometer:up: älskar vintern.
 
Jag älskar julen. I år är första året som mamma och jag såg fram emot att få njuta av allt vad julen innebär med min dotter. Nu har jag sprungit på undersökningar på sjukhuset sedan Lucia och den 29e ska jag få alla provsvar. Jag är livrädd för allvarlig sjukdom, och det känns som hela livet ställts på paus. Jag kan inte njuta av julen alls och skulle helst vilja ställa in julen helt.

Dessutom har vår renovering av tvättstuga blivit fördröjtäd och stött på en massa patrull, så istället för julgran har vi en massa Ikeakartonger och skåp i hela vardagsrummet.

Tacl för en tråd som är okej att gnälla i ❤️. Precis vad jag behövde just nu!
Ingen prognos utan diagnos ❤️
 
Det enda man kan vara säker på är att planerna man gjort kommer att ändras det är därför jag är så lugn…

Ska ta test imorgon hela familjen låg däckad förra veckan testades negativt. När alla var friska fick jag feberfrossa och snuva. Fanns inga tester förrän imorgon. Svar lär jag nog inte hinna få. Får se om jag hinner bli frisk.
 
Det enda man kan vara säker på är att planerna man gjort kommer att ändras det är därför jag är så lugn…

Ska ta test imorgon hela familjen låg däckad förra veckan testades negativt. När alla var friska fick jag feberfrossa och snuva. Fanns inga tester förrän imorgon. Svar lär jag nog inte hinna få. Får se om jag hinner bli frisk.
Konstigt att inte alla län kör lådor. I mitt län hämtar man test och lämnar provröret. Lådorna är ute och öppna dygnet runt. Väldigt smidigt att inte behöva boka tid.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Årets Nobelpris
  • Unga brottslingar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp