Julen är inställd… igen!

Igår var jag sååå nära på att skriva ett inlägg här och säga att julen inte är inställd för min del trots allt, för nu är jag symptomfri sedan 48h tillbaka.

Idag vaknade jag och mådde lika dåligt som jag gjorde i tisdags. Back to square one. Börjar fundera på om det är något annat än vinterkräksjukan, för det här verkar inte riktigt normalt.

Väldigt ledsen och less är jag i alla fall, tack för att jag fick gnälla av mig!
Nää vad trist :( Hoppas verkligen du kryar på dig snart ❤️
 
@Mineur och övriga: Jag vill passa på att slå ett slag för att flytta julen. Har haft begränsad framgång med det i min egen familj. Mamma vägrade t.ex. skjuta på firande till 26:e då min syster skulle kunna vara med. (Det tycker jag personligen är lite galet.) Samma sak men lite senare? Som alternativ till inte alls.
 
En haltande jul här också. Värden/modern är förkyld. Då båda gäster är trippelvaccinerade (modern dubbelt) så försöker vi oss på ett kort glöggmingel utomhus med avstånd, samtidigt som vi lämnar över lite förnödenheter till den isolerade. Pcr-test är taget så med lite tur kan vi ta igen det tänkta friandet om ett par dagar.
 
Fram tills nu har det ändå känts okej, nästan skönt, att ställa in julen.

Men nu fick jag ändå en släng av ledsamhet att det inte blir något alls. Vi missade ”Lill-julen” med min familj på fjärde advent och nu missar vi julafton och juldagen också. Här hemma har vi ingen julmat och inget julgodis, inte mycket julstämning överlag. Familjerna kommer vi träffa senare men då blir det ingen jul.

Men det är som det är, det kommer nog kännas okej idag ändå men jag behövde skriva av mig för att lyfta upp och möta den här känslan.

God jul på er ❤️
 
@Mineur och övriga: Jag vill passa på att slå ett slag för att flytta julen. Har haft begränsad framgång med det i min egen familj. Mamma vägrade t.ex. skjuta på firande till 26:e då min syster skulle kunna vara med. (Det tycker jag personligen är lite galet.) Samma sak men lite senare? Som alternativ till inte alls.
Absolut, det har vi lite vana av i min familj då både pappa och storebror har jobb som ibland gjort att de inte varit lediga på julafton. I år var det dock inte riktigt ett alternativ av olika anledningar, men vissa delar av firandet kommer att sparas och flyttas till en dag då jag kan vara med :)
 
Fram tills nu har det ändå känts okej, nästan skönt, att ställa in julen.

Men nu fick jag ändå en släng av ledsamhet att det inte blir något alls. Vi missade ”Lill-julen” med min familj på fjärde advent och nu missar vi julafton och juldagen också. Här hemma har vi ingen julmat och inget julgodis, inte mycket julstämning överlag. Familjerna kommer vi träffa senare men då blir det ingen jul.

Men det är som det är, det kommer nog kännas okej idag ändå men jag behövde skriva av mig för att lyfta upp och möta den här känslan.

God jul på er ❤️
Stackars er… Det är som det är men ändå lite sorgligt. Har ni ingen som kan köpa lite mat, julmust och godis och ställa på trappen? Jag e-handlade på Willys och hämtade i skåp utanför igår. Supersmidigt!
 
Igår var jag sååå nära på att skriva ett inlägg här och säga att julen inte är inställd för min del trots allt, för nu är jag symptomfri sedan 48h tillbaka.

Idag vaknade jag och mådde lika dåligt som jag gjorde i tisdags. Back to square one. Börjar fundera på om det är något annat än vinterkräksjukan, för det här verkar inte riktigt normalt.

Väldigt ledsen och less är jag i alla fall, tack för att jag fick gnälla av mig!
Kan du ha blivit matförgiftad? Det kan kännas som vinterkräksjukan men har en benägenhet att starta om när man börjar äta igen. Man får typ leva på mineralvatten och salta kex några dagar.
 
Stackars er… Det är som det är men ändå lite sorgligt. Har ni ingen som kan köpa lite mat, julmust och godis och ställa på trappen? Jag e-handlade på Willys och hämtade i skåp utanför igår. Supersmidigt!
Vi skulle säkert kunna fråga någon men vi skramlar ihop av det vi har hemma. Färdiga köttbullar, prinskorv, kokt potatis, en ”Fjanson” (Fejk-Janson, dvs utan ansjovis :D) och rödbetssallad. Coca cola till det 😅

Jag känner mig ändå lite bättre nu efter att ha fått skriva av mig och så gick jag en långsam liten promenad med barnvagnen i sol och snö ☺️
 
Kan du ha blivit matförgiftad? Det kan kännas som vinterkräksjukan men har en benägenhet att starta om när man börjar äta igen. Man får typ leva på mineralvatten och salta kex några dagar.
Jo, mamma nämnde också det som möjligt alternativ, att jag fått i mig någon slags bakterier i nån mat. Grejen är att jag kunnat äta en hel del saker (nyponsoppa, blåbärssoppa, yoghurt, skorpor, keso, salta kex, Coca Cola) sedan i onsdags utan problem. Igår testade jag förvisso lite annan mat, men ändå sånt som är snällt mot magen, men det åt jag vid 19 och mådde bra efter det. Det var först vid 04 i morse som jag började må dåligt på riktigt igen. Men det kanske var en försenad reaktion på den annorlunda maten, jag vet inte? Sen har jag varit väldigt stressad av att vara sjuk också vilket såklart inte hjälper, så det är en hel del magsyra i omlopp av den anledningen om inte annat.
 
Drog på mig en helvetesmigrän i morse, och fattade inte varför förrän nu. Inget kaffe. Har botat bristen, men känner mig fortfarande svagt illamående och lite skakig. Saknar dock inte något, och hade inga planer för julfirande.

Men det är ingen höjdare när det framstår som ett rimligt alternativ att slita ut ögonen och lägga dem i kallt vatten.
 
Igår var jag sååå nära på att skriva ett inlägg här och säga att julen inte är inställd för min del trots allt, för nu är jag symptomfri sedan 48h tillbaka.

Idag vaknade jag och mådde lika dåligt som jag gjorde i tisdags. Back to square one. Börjar fundera på om det är något annat än vinterkräksjukan, för det här verkar inte riktigt normalt.

Väldigt ledsen och less är jag i alla fall, tack för att jag fick gnälla av mig!

Min dotter hade samma för en månad sen. Kräktes, sen inget på tre dagar och sen en omgång kräkningar igen. Mycket märkligt!
 
Drog på mig en helvetesmigrän i morse, och fattade inte varför förrän nu. Inget kaffe. Har botat bristen, men känner mig fortfarande svagt illamående och lite skakig. Saknar dock inte något, och hade inga planer för julfirande.

Men det är ingen höjdare när det framstår som ett rimligt alternativ att slita ut ögonen och lägga dem i kallt vatten.
Låter inte kul… Hoppas att det har lättat nu!
 
Yes, skriver under på denna. Har varit förkyld sedan i måndags, men idag slog den till med stora släggan. Legat i soffan på övervåningen hela dagen till ljudet av julstök och ätandes med gäster nedanför. Jag är helt däckad. Ingen feber eller så, men bihålorna protesterar å det grövsta.
 
Yes, skriver under på denna. Har varit förkyld sedan i måndags, men idag slog den till med stora släggan. Legat i soffan på övervåningen hela dagen till ljudet av julstök och ätandes med gäster nedanför. Jag är helt däckad. Ingen feber eller så, men bihålorna protesterar å det grövsta.
Säger bara: Nasoferm!
 
Drog på mig en helvetesmigrän i morse, och fattade inte varför förrän nu. Inget kaffe. Har botat bristen, men känner mig fortfarande svagt illamående och lite skakig. Saknar dock inte något, och hade inga planer för julfirande.

Men det är ingen höjdare när det framstår som ett rimligt alternativ att slita ut ögonen och lägga dem i kallt vatten.
Men gud vilken klockren beskrivning på migrän. Åh vad skönt det hade varit att lägga ögonen i isvatten.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp