Julen är inställd… igen!

Här är vi, peppar peppar friska men står mitt i en husförsäljning så det är inte så juligt ändå. Inget pynt och inget fixat men väldigt städat så det är alltid något...

Men med tanke på att jag varit sjuk till och från hela hösten (jobbar på förskola) väntar jag bara på att jag ska dratta dit nu när vi gick på jullov jag och barnen.
 
Hugger en av knapparna..
Alla ni som väntar på testsvar.
Sådana antigentest man kan köpa på apotek finns inte att uppbringa? Slutsålda?
Eller känns reaultatet inte tillräckligt säkert för er?
Edit: om ni har ordentliga symptom står det visst i infon om antigentest att det inte ska användas, eller snarare att man ändå ska kontakta vården för PCR test😅.
Det är bara PCR-test som är godkända på min arbetsplats.
 
Hugger en av knapparna..
Alla ni som väntar på testsvar.
Sådana antigentest man kan köpa på apotek finns inte att uppbringa? Slutsålda?
Eller känns reaultatet inte tillräckligt säkert för er?
Edit: om ni har ordentliga symptom står det visst i infon om antigentest att det inte ska användas, eller snarare att man ändå ska kontakta vården för PCR test😅.
Slutsålda!
 
Har man skal att tro att man har corona sa rekommenderar jag inte att man litar pa snabbtesterna heller - jag anvander dem enbart som en extra sakerhet nar jag redan kanner mig bra men ska t.ex. umgas inomhus med manga andra (och att alla andra dar ocksa ombeds ta ett innan de kommer)

Jag hade corona forra manaden, och mina snabbtester (10+) var alla negativa, aven efter positivt PCR och aven efter att jag utvecklade symptom..
 
Vi är förvisso friska men det blir ingen jul ändå för min del. Jag jobbar julafton och är inte hemma förens 22:30. Jobbar dessutom juldagen så kl 05:45 ska jag kliva upp igen. Jobbar även annandagen. Som grädde på bajskorven så jobbar jag även min tredje nyårsafton i rad. Dock jobbar jag dag åtminstånde med jag kommer vara helt slut då jag jobbar sen kväll dagen innan. Så det är tveksamt om jag orkar hålla mig vaken till 21:00 ens.
Jag är rätt less på folk som inte fattar det här med corona och smitta och tycker resa och stora kalas är ok bara för att restrektionerna inte sätter stopp. Vi går på knäna inom äldrevården.
 
Hm, jag har ställt in allt jag skulle gjort sedan i lördags pga total soppatorsk (i mig). Skulle försöka handla mat nu, men bilen är officiellt tvärdöd. Känns jätteskönt! Tog det som ett tecken på att julen ÄR inställd och att jag härmed är fri att fira själv i min säng typ.

Jag brukar gilla julen, fixa enkla julklappar, göra mysigt hemma men har inte riktigt fått till det (än, har jag intalat mig :cautious::rofl:) pga sjuk. Jag skulle till en vän och även min mamma ska dit. Funderar nu på om jag ska bjuda hit dem eller avstå. Eller be den hämta mig och ”fira” i en säng där?
 
Vi har fått svar på våra covid-test som togs i måndags och alla var negativa. Skönt, men det är fortsatt snor och feber. ☹️ Jag har beställt mat från Willys som jag hämtar i skåp i närmaste storstad i morgon. Städningen får robotdammsugaren fixa och granar har jag runt knuten. Det blir nog lite jul här hemma trots allt. 😊
 
Hm, jag har ställt in allt jag skulle gjort sedan i lördags pga total soppatorsk (i mig). Skulle försöka handla mat nu, men bilen är officiellt tvärdöd. Känns jätteskönt! Tog det som ett tecken på att julen ÄR inställd och att jag härmed är fri att fira själv i min säng typ.

Jag brukar gilla julen, fixa enkla julklappar, göra mysigt hemma men har inte riktigt fått till det (än, har jag intalat mig :cautious::rofl:) pga sjuk. Jag skulle till en vän och även min mamma ska dit. Funderar nu på om jag ska bjuda hit dem eller avstå. Eller be den hämta mig och ”fira” i en säng där?
Om det känns så kanske det är bäst att fira hemma? Prata med din mamma och se vad hon tycker? Min mamma hade redan en plan b och hon tyckte redan för ett par dagar sedan att det var bättre att vi ställde in. Tråkigt men lite skönt när det är bestämt. Resten av släkten reder sig bra utan mig/oss. 😊
 
Om det känns så kanske det är bäst att fira hemma? Prata med din mamma och se vad hon tycker? Min mamma hade redan en plan b och hon tyckte redan för ett par dagar sedan att det var bättre att vi ställde in. Tråkigt men lite skönt när det är bestämt. Resten av släkten reder sig bra utan mig/oss. 😊
Ja, det kommer bli bra. Min hulda moder har lovat att ta hand om en väns djur i grannhuset till den andra vännen vi skulle till. Det går säkert att lösa och det är hur som helst inte mitt ansvar heller.

Det skulle vara mysigt med lite folk i huset, det blir som att fira by proxy, så vill de så kommer jag välkomna dem hit. Det är inget smittsamt så jag har massa möjligheter jämfört med många i tråden. 🥰
 
Fast då är det väl inte PCR-test utan snabbtest?

Det ar PCR test. Vi har gott om testing sites har i Oregon ... och det finns hemma tester att fa pa hur manga stallen som helst.

Mitt barnbarn ar forkyld. Sonen ringde ett test stalle pa kvallen, fick tid nasta morgon (han hade kunnat komma in senare samma kvall, men ville inte det). Sonen klagade pa att de behovde vara klara och aka hemmifran vid 10 pa morgonen och han meddelade mig att det inte var covid 4:27 samma dag.
 
Det verkar som jag får bli ensam i jul. Det är en ny känsla, just ofrivillig ensamhet men det är ju pga pandemin men det känns ändå svårt.
Förstår! Jag har ändå familj och barnen är sams så det blir mysigt. Ofrivilligt ensam är svårare… Förra året var en nära släkting i samma sits. Vi kopplade upp oss via Zoom en timme och körde frågesport vilket personen i fråga älskar. Så klart inte samma sak som att ses men…
 
Förstår! Jag har ändå familj och barnen är sams så det blir mysigt. Ofrivilligt ensam är svårare… Förra året var en nära släkting i samma sits. Vi kopplade upp oss via Zoom en timme och körde frågesport vilket personen i fråga älskar. Så klart inte samma sak som att ses men…
Ja, det är ju en idé att köra mer Skype. Typiskt att bli sjuk lagom till jul men det går inte göra så mycket åt det. Skönt att du kan fira med familjen.
 
Min systerson testade positivt idag. Syrran skulle åkt ner till honom i Malmö i morgon men får nu stanna hemma och firar med mig och mamma istället.
Stackars systersonen får spendera julen ensam. Som tur är har han inga symptom mer än trötthet och lite snuva.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp