Julas skär till klippmaskinen

Sv: Julas skär till klippmaskinen

Varför skulle kostnad att slipa skär
Skilja sig kostnadsmässigt ? Slipa som slipa ? Jag lämnar till GG kostar runt 250 oavsett var skären kommer ifrån . Varför skulle det va en grej ? Sen hur länge de håller är väl individuellt i sig utifrån kvalitet helt naturligt .

kl

Jag klippte säkert 30 hästar med mina jula skär innan jag bytte och det blev lika snyggt varje gång. Inkl även shettis med björnpäls och nordsvensk med tjock päls.

Har även klippt med "lyxmaskin" och det såg lika ut, och jag kan klippa hästar, för övrigt :D

Skilja sig kostnadsmässigt ? Slipa som slipa ? Jag lämnar till GG kostar runt 250 oavsett var skären kommer ifrån . Varför skulle det va en grej ? Sen hur länge de håller är väl individuellt i sig utifrån kvalitet helt naturligt .

Va ? Vad snurrar du nu om ?
Vem har skrivit något om att det skulle vara olika kostnad ? Betalar du dessutom 250 för en slipning är det ju knappast lönt att slipa ett Jula skär som kostar 260:- nytt.
Jag betalar som sagt 100:- och tycker inte det är värt den kostnaden ens för att lämna iväg Jula skären på slipning iom att de sedan bara håller 2 klippningar innan de måste iväg igen, därför lämnar jag bara de dyra skären på slipning för de håller fler klippningar innan de blir slöa och behöver ny slipning igen.

Ja du får väl läsa igen . Jag slipar på GG och de tar ingen skillnad på
Märke skär som skär och inte 700 + Jag har inga jula budget skär I övrigt och de slipar ändå för några hundralappar på GG och GG säljer inte jula .

Senast ändrad:

delvis KL

när vi ändå är inne på det.... Hur många gånger kan man slipa skär innan man har slipat så mycket att man bör köpa nya?? (skär av modell dyrare "märkes" ;) )

Från lyckliga fåret "Du kan skicka ditt skär på slipning minst 60 gånger innan det går till återvinningen. ".

Ja du får väl läsa igen . Jag slipar på GG och de tar ingen skillnad på
Märke skär som skär och inte 700 + Jag har inga jula budget skär I övrigt och de slipar ändå för några hundralappar på GG och GG säljer inte jula .

Nu är det nog du som får läsa igen, för nu har du snurrat till det helt. TS skrev att hon skulle köpa NYA skär på granngården (inte slipa) och att de då kostade 750:- och hon undrade över vad skillnaden var jämfört med Julas NYA skär (fortfarande inte någon slipning) som bara kostade 260:-.

Förstår du bättre nu 750:- var priset för ett par NYA skär på Granngården.

Min kommentar om priset på Bole och att hon inte behövde betala det högre priset på granngården gällde NYA skär ingen slipning.

Tror du någon skulle slipa några skär om det kostade 750:- att göra det :cool:

Tycker dock du betalar ett väldigt överpris på din slipning så uppenbarligen håller Granngården överpris både på nya skär och på att slipa skär, så uppenbarligen skall man inte vända sig dit om det handlar om klippskär.

100:- betalar som sagt vi och var tvungen att googla och hittade direkt ett annat ställe som tog 80:-, så 250 är klart dyrt.

Nä eftersom jag slipar mina skär ungefär em
Gång vart tredje år på gg förstår jag inte hur det är ett överpris faktiskt .

Varför vill man köpa jula skär på GG öht som inte säljer klipp maskin öht ? Klart det kostar skjortan .

Senast ändrad:

men fattar du fortfarande inte? Flera olika skär passar till flera olika maskiner?

Det är ingen större skillnad på resultatet nu mot när de var nyköpta. Visst, det går säkert att få snyggare med någon snordyr maskin men det är inte dåligt resultat.
Det börjar bli dags att slipa skären snart.

*kl* Tänk bara på att klippmaskinerna kan gå sönder om man klipper med för slöa skär... Så himla många gånger bör man inte klippa utan att slipa.

*kl*

Även jag har en Jula-maskin som jag köpte för 4-5 år sedan och har än till denna dag inte behövt slipa skären en enda gång. De klipper fortfarande lika bra som när de var nya. Har säkert gjort ett 20-tal klippningar (halvklippningar och helklippningar) på olika hästar. Allt från supertjocka ponnypälsar och islandspälsar till tunnare arabpälsar. :)

Senast ändrad:

250 kr för en slipning var riktigt dyrt. Brukar betala omkring en hundring.

Vilka skär till heiniger brukar du använda för en kort päls. Har en sån maskin men tycker pälsen blir lite för lång, har tittat lite men det finns några att välja på och vet inte riktigt vilken som blir bäst

Varför vill man köpa jula skär på GG öht som inte säljer klipp maskin öht ? Klart det kostar skjortan .

Du läser uppenbarligen ovanligt slarvigt. Det är inte likt dig. ;)

TS har inte köpt Julaskären på GG. För de säljs inte där. TS refuserade GG's skär som kostade 750 kr och köpte ett par skär på Jula istället eftersom att även de passade hennes maskin.

haha, tack. Nä jag läste verkligen som en kratta ber verkligen om ursäkt.
Jag är med på banan nu, jag lovar :D

Jag håller med gylle. Mina Julaskär klipper fult och väldigt ojämnt. Tar så hästen nästan blir helt kal på vissa fläckar och går inte att få jämnt, blir ränder hur du än klipper. Skillnaden mot för DeLavalskären är milsvid. Då blir de så där blanka och fina. Klipper då med Julamaskinen oavsett vilka skär.
Mina Julaskär klippte jag ett par helklippningar med innan de blev slöa. Skickar på slipning till stället som Tramptass citerade.

Ser btw fram emot att klippa med min nya Moser Avalon i helgen. :D

Jag har en aeskolap xx modell och slipar skär efter ca 10 helklippningar vilket Flr mig blir typ vart tredje år . Skären är superba och klanderfria !

Jag har gjort tvärt om, köpte delaval till min julamaskin. Varför? Jo för att med julas fick jag slipa dem efter 2 helklippningar av kallblod. Med Delavals har jag inte slipat dem på 3 år!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 418
Senast: Ceta
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 857
Senast: Derivata
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 038
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd... 2
Svar
25
· Visningar
3 771

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka