Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min hovslagare nämnde det sist och sa att alla hovslagare var tvungna att gå en kurs där dom lär sig att skriva journaler.
Jättebra att ha journaler om det är något speciellt eller allvarligt som har hänt, men inte för en vanlig verkning. Detta kommer leda till att hovslagarna måste höja priset då dom måste lägga massa tid på onödigt journalskrivande. Helt idiotiskt enligt mig med denna "förbättring".
Dessutom måste passnumret skrivas in och tänk så många hästägare därute som inte har pass till sina hästar. För det är många. Hur ska dom göra? Enligt jordbruksverket var det inget problem då alla hästar ska ha pass, men nu ser verkligen inte ut så. (passdiskussionen behöver vi inte ta, men det är ju så det ser ut.)
Suck, säger jag bara!
Flytta gärna om tråden ligger fel!
Är det någon mer som hört att det ska bli ny lag januari 2014? Då hovslagarna ska journalföra allt dom gör?
För att försäkringsbolagen skall kunna utesluta fel från hovis vid ev hälta.
Skeptisk till detta jag hört!
Har ingen aning, men visst vore det bra.
En sak som klinikhovslagaren borde ha nämnt, hästar under veterinär behandling är de som ska skos av en JBV godkända hovslagare just pga journalföring. Om det inte vore så är hans tjänster på kliniken överflödiga.![]()