C
cassy
Sv: jösses vad arg hon blev
Ja,det är viktigt att dom lyssnar,men INTE PÅ DET SÄTTET!!!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ledarövningar.Inga kedjor i munnen.
Jisses vad folk överreagerar. Så är det allt som oftast här på buke, tyvärr. Om min häst skulle bråka vid in och utsläpp skulle jag nog hellre stoppa en kedja in i munnen och snabbt och direkt visa vem som bestämmer, än att börja syssla med ledarskapsövningar och annat trams (det är inte menat som skymfning mot er som sysslar med det) som tar lång tid, man har väl bättre saker för sig?
Och så tycker jag det är fel av vissa att säga att någon inte borde hålla på med hästar bara för att man väljer att tillrätta visa sin häst på skarpen en gång. Man är väl ingen djurplågare då heller?! En häst mår bäst av strikta och bestämda regler som är likadana i alla situationer, inte att man är velig och inte vågar säga till på skarpen. Dessutom, en häst är ett stort djur, den går inte sönder sådär bara. Så jag tycker TS gjorde precis rätt.
Tack för mig.
Och hur skulle du göra då??
Antag nu att du ska ta ut hennes häst ur boxen och leda ner i hagen.
Det första hon gör när du öppnar dörren är att tränga sig förbi dig och trampa dig på fötterna.
Denna märr reagerar noll på att du lyfter dina armar och vevar runt för att få stopp på henne.
Det ända hon gör är att komma mot dig med bog och kropp med bakåtstrukna öron. Näsborrarna är som smala streck
Hon väger 600 kilo.
Vad skulle du göra i just det ögonblicket???
Va?
AM
Jisses vad folk överreagerar. Så är det allt som oftast här på buke, tyvärr. Om min häst skulle bråka vid in och utsläpp skulle jag nog hellre stoppa en kedja in i munnen och snabbt och direkt visa vem som bestämmer, än att börja syssla med ledarskapsövningar och annat trams (det är inte menat som skymfning mot er som sysslar med det) som tar lång tid, man har väl bättre saker för sig?
Och så tycker jag det är fel av vissa att säga att någon inte borde hålla på med hästar bara för att man väljer att tillrätta visa sin häst på skarpen en gång. Man är väl ingen djurplågare då heller?! En häst mår bäst av strikta och bestämda regler som är likadana i alla situationer, inte att man är velig och inte vågar säga till på skarpen. Dessutom, en häst är ett stort djur, den går inte sönder sådär bara. Så jag tycker TS gjorde precis rätt.
Tack för mig.
Vad tror folk att Parelli skulle göra om en häst tänkte springa över honom?
Sen har mkt med människans agerande att göra. en trygg sdn som inte behöver hävda sig för att förstora sig, snappas upp fort av Häst eller hund för den delen.
Cesar Millans approach är häftigt att se.