Sv: jösses vad arg hon blev
till alla som är negativa till kedja, andra starkare verktyg: när jag började hålla på med hästen i fråga fick jag ALLTID be om hjälp. upp till 7 dagar i veckan "snälla, kan du komma och hjälpa mig att ta in min häst" bara för att jag VISTE att hon skulle sticka iväg med mig själv, att jag inte orkade hålla henne. det gick så långt att hon drog sönder ett finger på mig som ännu inte har läkt ordentligt, förmodligen felläkt eller nått.
sen hände en tragedi i stallet, en av våra ryttare blev avkastad i teräng, på en ensam ridtur. brukade ofta fråga hennes syster om hjälp. även om systern var i stallet veckan efter, så känndes det inte rätt att be om hjälp. så jag tog tag i saken och nu har jag en hanterbar häst
hon var även omöjlig att sitta upp på. men efter att ha bytt sadel på henne, samt börjat använda pall så har även de problemet försvunnit.
men när hon sen i måndags siktade på min ridlärare då jag bad om hjälp med uppsittningen, så fick hon tillbaka av ridläraren, precis som en annan häst skulle ha gjort
detta är bara en häst som man måste använda hennes eget språk till, hon fattar inte annars