Jordbruksfastighet

Det står i första inlägget att det är mer än 5 ha mark.
Och jag tror att gränsen går precis där.

Då har i så fall skatteverket fel med vår dastighet. Men för att göra om vanligt fastighet till jorbruk tror jag det behöver vara. 5 ha. Kan vara 4 ha mins inte exakt just nu.

Enkelt för trådskaparen att ringa skatteverket o fråga.

Fast är det verkligen en fördel? Har du jordbruksfastighet kan du ju dra moms på ex virke för underhåll av fastigheter, färg, grus, ev traktor/4-hjuling och underhåll av dessa.

Skatteverket brukar ha gratis informationskvällar, om hur man deklarerar och vad som kan dras av osv. Då blir det mesta enklare. Och man behöver ingen revisor. :)
Men man får inte dra av något på boningshuset utan bara på ekonomibyggnader men rot kan man utnyttja

Liknande trådar

Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
329
Senast: MiaMia
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 737
Senast: qitis
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda... 2
Svar
36
· Visningar
4 192
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 804

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka