Jordbruksfastighet

Det står i första inlägget att det är mer än 5 ha mark.
Och jag tror att gränsen går precis där.

Då har i så fall skatteverket fel med vår dastighet. Men för att göra om vanligt fastighet till jorbruk tror jag det behöver vara. 5 ha. Kan vara 4 ha mins inte exakt just nu.

Enkelt för trådskaparen att ringa skatteverket o fråga.

Fast är det verkligen en fördel? Har du jordbruksfastighet kan du ju dra moms på ex virke för underhåll av fastigheter, färg, grus, ev traktor/4-hjuling och underhåll av dessa.

Skatteverket brukar ha gratis informationskvällar, om hur man deklarerar och vad som kan dras av osv. Då blir det mesta enklare. Och man behöver ingen revisor. :)
Men man får inte dra av något på boningshuset utan bara på ekonomibyggnader men rot kan man utnyttja

Liknande trådar

Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 055
Senast: skiesabove
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
648
Senast: Myzan87
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 667
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
821
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka