Sv: Join-up vs häst i box
Nej, jag har aldrig sagt att något alls är fel, funkar det så är det ju jätte bra?
Men min fråga var;
Hur ofta behöver en ledar häst driva bort en häst från flocken för att den ska vilja vara en del av flocken??
Eftersom det handlar om att behandla hästen som hästar behandlar varandra och tala samma språk osv... Därför undrade jag?
Jag förespråkar inte våld, för att hästar sparkar på varandra, jag bara undrar...
Alltså, detta gjorde jag för ganska länge sedan. Typ i slutet av sommaren och sen en gång när jag lekte med henne och första snön kommit. Då var hon väldigt okoncentrerad och ignorerade mig. Ibland när jag kom till hagen satte Ella iväg i full fart och då drev jag bara på henne lite så stannade hon och lunkade tillbaka till mig.
Men till saken. Vad är det som skulle vara fel med det, om hästen förstår det?
Nej, jag har aldrig sagt att något alls är fel, funkar det så är det ju jätte bra?
Men min fråga var;
Hur ofta behöver en ledar häst driva bort en häst från flocken för att den ska vilja vara en del av flocken??
Eftersom det handlar om att behandla hästen som hästar behandlar varandra och tala samma språk osv... Därför undrade jag?
Jag förespråkar inte våld, för att hästar sparkar på varandra, jag bara undrar...