Sv: Jogmark blev utsatt för telefonhot
*Kl*
Jag skrev i den första tråden och uttryckte min oförståelse om dom åsikter som där kommit som svar till TS. Hade tänkt att medverka i den sakfrågan även här, men frågan är om man får ha annan åsikt än den här förhärskande?
Som jag ser det, kan man dela upp ämnet i två delar.
1 Vem har gjort rätt/fel rent moraliskt?
2 Hur ser den juridiska sidan av saken ut?
1 Mot bakgrund av det vi hitills via Buke och olika media fått oss informerat, begriper jag inte den ensidiga kritken mot Givaren. Men somliga här anser tydligen att det är värre att vara lättlurad och vilja sin hästs bästa, än att lura och bedra och för snöd vinnings skull slakta hästar man fått sig skänkta som Mottagaren tydligen gjort.
Observera att detta är som det idag ser ut!!
Pjok har blivit beskylld för lögner mm trevligt, vilket jag också tycker är bedrövligt så länge man inte visar att så är fallet.
2 Vad gäller det juridiska är det svårt att veta hur landet ligger, fr a som vi inte vet ordalydelsen i gåvoavtalet. Helt orimligt är det inte att anta, att G skulle kunna driva fråga om återlämnande och/eller ekonomisk kompensation och få rätt. Det är ju som Lillfi säger också möjligt att nå annan juridisk framgång.
I sak försöker G på olika sätt, t o m nästan desperata sådana, får reda på hur situationen är för hennes f d häst. Även detta kritiseras och motarbetas av somliga. Hur f*n kan man ha den inställningen?
I sak, så struntar M i att på något sätt visa samarbetsvilja och ens på något sätt visa att hästen fortfarande lever. Gäller tydligen även andra hästar under motsvarande förhållanden. Varför kritiserar man inte detta?
LIA