Jogga med draghund

a_frida

Trådstartare
Hej, jag har en hund som ÄLSKAR att köra drag, men när jag springer så skulle jag vilja ha henne lunkandes i koppel med mig istället. Är det någon som vet det bästa sättet att träna in det på en hund som så fort man börjar jogga tänker YES, NU KÖR VI! och så full fart framåt?

Hur funkar det med att ha henne i "vardagsfot"? Har ni något sådant kommando? Annars hade jag börjat med att träna in det, och sedan bara ökat farten och begärt att hon håller position.

Hur funkar det med att ha henne i "vardagsfot"? Har ni något sådant kommando? Annars hade jag börjat med att träna in det, och sedan bara ökat farten och begärt att hon håller position.
Jag har inget kommando på det, hmm, men hon förstår när jag "powerwalkar" att hon bara ska gå bredvid mig. Ska pröva sätta ett kommando på det.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 788
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
884
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 287
Senast: fixi
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 240
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar