Blomskan

Trådstartare
Någon som vet om det finns ngon längsta hållbarhet på blandad jodopax?
När man blandar jodopaxen, vilket är bäst att använda sig av?
Steriltvatten - alltså något som man har inom sjukvården.
Eller är det fullt dugligt med vanligt kranvatten.?

Har själv alltid använt mig av vanligt kranvatten och har kunnat ha blandningar ståendes i månader utan att tänka på hållbarhet.

I går när jag pratade med grannen som är både hästägare och läkare så pratade hon om steriltvatten och hållbarhet.
Blev fundersam på om jag gjort fel under alla år.

Hur gör ni??

Sv: Jodopax

Blandar som alla kollegor med vanligt vatten. Steriliteten har ingen betydelse för hållbarheten, däremot kan avsaknaden av joner o salter ha det.
PL

Sv: Jodopax

Om jag fortsätter göra som jag gör nu, alltså blanda med vanligt vatten, hur länge kan jag räkna med att den är brukbar då?
Ska jag slå ut den och blanda ny efter 2v, 1 månad eller hur ska jag tänka för att inte tappa effekten?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 896
Senast: mamman
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 610
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 316
Senast: Sasse
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
26 184

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat