Jockeystövlar

J

Jaba

Tänkte införskaffa mej ett par jockeystövlar för att komma ner i vikt för montén.
Min fråga är vart man hittar dom bästa utan att dom kostar skortan?

Har tittat på galoppshop.com och feed and race. Vilken av dessa stövlar ger bäst grepp och stöd?

Dom ser väldigt blanka och "plastiga" ut. Därmed har jag fått för mej att dom inte ger ett sådant bra stöd som man vill ha?

Sv: Jockeystövlar

Om du är ute efter ett bra stöd ska du nog inte köpa ett par jockeystövlar. De är precis som du själv säger väldigt tunna för att få ner vikten och jag tycker personligen inte att de ger speciellt mycket stöd. Jag har de billiga från feednrace för 935. Har bara använt de en gång än så länge men då fungerade de bra. Blev dock slitna på insidan och det blanka försvann efter en användning som sagt, så de är kanske inte av allra bästa kvalitet jämför med de som kostar 500 kr mer..

:crazy:Nä och igentligen vill jag inte köpa ett par för att komma underfull med att jag igentligen inte vill ha dom pga för lite stöd.

Så igentligen är de bästa att prova rida i ett par. Tyvärr vet jag ingen här om kring (som inte har tappat bort sina) som har ett par jag kan låna. :(

Så någon som bor runt Gävle och har ett par jockeystövlar jag kan få provrida i är välkommen att höra av sig!:):bump:

:crazy:Nä och igentligen vill jag inte köpa ett par för att komma underfull med att jag igentligen inte vill ha dom pga för lite stöd.

Så igentligen är de bästa att prova rida i ett par. Tyvärr vet jag ingen här om kring (som inte har tappat bort sina) som har ett par jag kan låna. :(

Så någon som bor runt Gävle och har ett par jockeystövlar jag kan få provrida i är välkommen att höra av sig!:):bump:

Jag vet inte hur mycket stöd man behöver för monté men de är helt okej att rida löp i iaf. Man vänjer sig fort, största skillnaden tycker jag är att sulan är så tunn så att man får inte så mycket stöd av den, men jag vet inte om ni har större byglar än galoppen för i så fall spelar det nog ingen större roll.. Vet inte vad du är van att rida i annars, jag rider i shortchaps och visst är det skillnad men inte giganstisk.. Men som sagt, hade ju varit bäst att få prova några. Lycka till! :)

Att rida i löpstövlar är som att rida i tjocka strumpor! Vanesak, men "tunga" löpstövlar brukar ha lite tjockare sula och därmed ge bättre stöd för foten. Du får nog räkna med 1500 kr för ett par som är ok och håller mer än en säsong.

Vad äger då ett par "tunga" löpstövlar?
Löpstövlarna från feed and race skulle väga 620 g.

Är dom då lätta eller tunga?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 993
Senast: lizzie
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 625
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 646
Senast: Ramona
·
Skola & Jobb Jag har funderat på en sak och har nu kommit till slutsatsen att det skulle vara oerhört intressant att höra hur ni andra resonerar...
18 19 20
Svar
386
· Visningar
23 794
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2