JockeyJoe?!

L

Lotta A

Hallojs!

Är det ngn som hört ngt om JockeyJoe?
Hörde att hon trillade av hästen förra veckan och det gick riktigt illa!

//L

Sv: JockeyJoe?!

hon kan springa (lite) o stå i jockey sits:) Hon är frustrerad pga att hon inte kan rida än, stackars tjejen! Men snart kommer hon igen, hon har så mycket jävlar annama o är envis.

Jen, krya på dig! /C

hmm, har förstått att dom flesta har fått uppfattningen om att det va värre än va det är... kanske för att ja fick fraktas med ambulans från banan:angel: (vet att jag är en drama-queen).
Men det blev lite frakturer i några kotutskott i ländryggen, läkaren sa att det skulle ta två månader innan ja kan rida igen men men.... är man en trotsig tonåring så är man. ska få rida i morgon igen!!:bump: Stackars lilla älskling som kommer bli pleggad av nadja....:crazy:

Håll i dig imorgon! Du ska snart rida åt mig ju! Hojta när du är redo, prins Inge vill gå fort.;)

hmm, har förstått att dom flesta har fått uppfattningen om att det va värre än va det är... kanske för att ja fick fraktas med ambulans från banan:angel: (vet att jag är en drama-queen).
Men det blev lite frakturer i några kotutskott i ländryggen, läkaren sa att det skulle ta två månader innan ja kan rida igen men men.... är man en trotsig tonåring så är man. ska få rida i morgon igen!!:bump: Stackars lilla älskling som kommer bli pleggad av nadja....:crazy:

Ja, du é inte riktigt klok.....
Hörde nämligen att du skulle vara sängliggandes i 2 månader...väldigt skönt att höra att så inte var fallet.

//Lotta A

tur att det gick så pass bra!!!

men hurru, gör inte bort dig å börja rida för tidigt... är det värt å kanske ALDRIG mer kunna rida???
ryggar är INTE å leka med (tro mig :crazy: )
låt det läka

förövrigt tycker jag att det är j*t oansvarligt av Nadja att ens låta dig rida :mad:

Håll i dig imorgon! Du ska snart rida åt mig ju! Hojta när du är redo, prins Inge vill gå fort.;)

Alltid redo för lilla bonuspojken:bump: ! Är det bättre med hovarna nu? kommer ta det lite lugnt nu dom första dagarna men det dröjer nog inte länge till! har redan smygtränat på plastic...;)

Vad var det som hände då?
Skönt att du e på benen iaf!

men hurru, gör inte bort dig å börja rida för tidigt... är det värt å kanske ALDRIG mer kunna rida???
låt det läka

förövrigt tycker jag att det är j*t oansvarligt av Nadja att ens låta dig rida :mad:

Jag har vart hos sjukgymnast och samrådat med tillsammans med Nadja och min mamma. Dom säger att läget är stabilt och att jag ska försöka göra så mkt ja klarar av tills det inte gör ont. Ridningen kanske inte var rekomenderat men ska man hålla på o mesa kan man lika gärna börja spela schack.
Båda Nadja och mina föräldrar är medvetna om att om inte dom skulle låta mig rida skulle ja komma dit när alla har stuckit och ridit ut iaf!

Vad var det som hände då?
Skönt att du e på benen iaf!

Red en pigg häst som på väg hem från banan stegrade sig och råkade komma med bakbenet ner i diket :crazy: så hon tappade balansen och gick över... så jag hamnade under henne:(

ok :)

håll i dig bara!!!!!

har inte brutit något, men ridit med ryggskott deluxe å sen trillat av på samma sida som jag var sned på... fick inte cykla eller tömköra å absolut INTE rida.. hehe... gick över efter typ ett HALVÅR (kan ju erkänna att jag satt på hästryggen innan dess).. men så har det oxå kommit tillbaka i vågor..

så VAR RÄDD OM DIG!!!!

håller med om att man intekan mesa, men man kanske inte behöver ha dödslängtan heller ;)

Jag förstår vad du menar, det är många andra med samma åsikt.
Men det kändes jättebra när jag red och jag ska bara rida trav turer på min trogna gammling ett tag.
Men tack för omtanken alla!

ja, du jennie du vet hur d va för mig i Frankrike, inte tillåtet att rida med dålig axel. då blev c.head tokig:) hehe. Kramar på dig! O kom ihåg o känn efter lite nu när du börjar igen. är ju så lätt i ridningen o inte kunna känna efter o bara köra på..

Gullpojken är jättefin! Fötterna funkar utmärkt, haft järnskor ett tag o de är som de värsta hitech-löpardojjorna! Ska försöka ta mig i kragen, sko om, o komma in till banan inom de närmsta dagarna. :) . Han är helt klart bäst o han saknar dig!

låt det läka

Håller med... inte för att jag inte tror på din sjukgymnast eller så...

MEN, jag har flyttat på en ryggkota när jag ramlade av (hoppn, slog en frivolt o landade med ryggen tvärs över bommen)

Jag var envis o ridsugen o red för tidigt ( ca två veckor innan jag "skulle" börja rida igen) Det gjorde inte alls ont när jag red eller direkt efteråt, men det kom en krypande, stickande smärta i ryggen så fort det var lite kallt eller fuktigt i luften.

... det ledde till att jag fick gå o få elstötar o spec. behandling hos napr. o kiro... Som upplyste mig om att detta inte hade hänt om jag väntat med ridningen tills jag "fick" rida igen.

Summa summarum; Numer går jag till napr. kiro. och massös ngn gång om året endast p.g.a detta, då jag måste ha årlig kontroll av kotans placering/ musklerna runt den. ( De måste försäkra sig om att den inte flyttat sig igen och att musklerna runt omkring inte bygger "fel" )
Idag önskar jag att jag hade varit mindre "envis och ridsugen", då hade jag förmodligen haft en bättre rygg... ;)

Men som sagt, skönt att det inte var värre för dig o hoppas allt ska gå bra.

Liknande trådar

Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 166
Senast: Cattis_E
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 648
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Någonting står inte rätt till i min kropp. Det började natten mot tisdag förra veckan med att jag ärligt talat trodde att jag skulle...
2 3
Svar
43
· Visningar
7 147
Senast: Bapelsin
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 098
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar