Jockey drömmar..eller?

I

idealb

Hej!

Finns det ngn här som jobbar som jockey? Hur är det?
Har ni hållt på med galopp-sport sen ni var små? Eller finns det de som börjar när de är äldre?

Vad jag har hört är det mycket slit, tidiga morgonar & mycket att tänka på vad man äter...& jag antar att det är så. Kan inte du som jockey berätta vad du tycker, de possetiva & de negativa med att vara/jobba som jockey.

Är det svårt att komma in i "galoppsportern värld" om man aldrig har hållt på med det förr?

Tack för svar!

Sv: Jockey drömmar..eller?

Hej! Rekomenderar varmt ett besök på www.unggalopp.se här hittar du många svar på dinna funderingar.

Men självklart är det kul om ni diskuterar yrket här i forumet.... =)

Tack! Ska kolla in på den sidan! :D

Kan ingen berätta hur de började sin kariär som jockey? Skulle vara kul att veta! Har jag som tex. ngn chans att bli jockey? (17år, 160cm lång & väger 46kg) Jag har aldrig ngn sin vart i närheten av en galopphäst eller galoppbana, men har planerat att åka & kolla innan det här året är slut. Men annars har jag hållt på med massa olika hästar! Jag har inte direkt planerat att jag skulle bli jockey, men de skulle vara kul att testa! ;)

Alla kan sikta påa tt bli jockey, och många gör det. Du har tur, du kommer att hitta sporten i ett skede där det görs en massa förungdommar som vill testa på galopp. Flera olika former av kurser finns till mycket suventionerade priser. Besök www.uggalopp.nu www.tabygalopp.se www.isolaracing.se också vidare och du kommer hitta massor med sätt du kan testa på galopp, även om du bor låångt från närmsta galoppbana, men är villig att åka på läger på Strömsholm tex.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 620
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb på förhand förlåt o varning för långt inlägg -- behöver så skriva av mig... vill även börja med o förtydliga jag vet jag Har mkt o vara...
2
Svar
28
· Visningar
4 670
Senast: Trissa
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 566
Senast: _Taggis_
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 333
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar