Jobbsökartips

Kolla monster (monster.se)
Går att söka t.ex länsvis eller branschvis eller båda.
Ett tips kan vara bemanningsföretag eftersom det ofta är lättare att få jobb hos dem.
 
Sidan är tom.
20211215_183413.jpg
 
Jag vet inte vilken titel jag söker efter 🤷‍♀️

Jag är vilsen. Vill bara hitta något jag klarar av och står ut med.

Nej du behover ju inte lasa in dig pa en specifik titel, men du kan ju testa att soka efter diverse titlar som kanske kanns ok, eller om du hittar ett jobb som later ok, sa kan du soka efter fler liknande jobb med den titlen via linkedin osv
 
Med Facebook, menar du grupper? Där skulle jag tipsa om att försöka se efter. Annars specifika hemsidor för företag där de annonserar jobb eller spontanansökningar.
Region/kommun brukar också ha samlingssidor.
 
Med Facebook, menar du grupper? Där skulle jag tipsa om att försöka se efter. Annars specifika hemsidor för företag där de annonserar jobb eller spontanansökningar.
Region/kommun brukar också ha samlingssidor.
Med Facebook menar jag att jag får upp jobbannonser i mitt flöde.
 
Även om den arbetsplatsen du önskar söka på inte annonserar ut någon ledig tjänst, skicka en mail till dom. Det är inte alltid företag ens bryr sig om att annonsera ut att dom behöver personal, dom hittar sin personal på andra sätt.

Hittar du ingen direkt mail adress antingen skriv och fråga efter en, på en generell mailadress eller be om att den du skickar till ska vidarebefordra, ofta är det enkelt för den som tar emot emailet att skicka vidare till rätt person.

Det kan skilja sig en del på hur företag vill bli kontaktade av arbetssökande. Ett alternativ är att ringa och fråga, tex Hej, jag är väldigt intresserad av att jobba hos er, hur skulle jag kunna göra för att få lämna mitt CV hos er?

En del jobb jag varit på så hamnade CVer som lämnats av personer "irl" tyvärr rätt i papperskorgen.
 
Ett annat tips, sök på Google vad det finns för typ av företag och potentiella arbetsplatser runt dig. Kolla deras hemsidor, läs upp dig lite, kanske tom ta en tur dit för att se hur området och/eller arbetsplatsen ser ut. Verkar det intressant? Ta kontakt med dom :)
 
Ett annat tips, sök på Google vad det finns för typ av företag och potentiella arbetsplatser runt dig. Kolla deras hemsidor, läs upp dig lite, kanske tom ta en tur dit för att se hur området och/eller arbetsplatsen ser ut. Verkar det intressant? Ta kontakt med dom :)
Det är nog lite svårt då jag bor mitt emellan två hålor. Jag har funderat på vilka jag skulle kunna jobba hos men inte kommit på andra än Granngården.
 
Det är nog lite svårt då jag bor mitt emellan två hålor. Jag har funderat på vilka jag skulle kunna jobba hos men inte kommit på andra än Granngården.

Finns det inget mer längs med vägarna hos dig? Hur är det med dom två hålorna, kanske det kan finnas något bra i dom? Skriv ner lite sökord relaterat din utbildning och den typen av jobb du söker + ortsnamnet och googla, så kanske det dyker upp nått oväntat som verkar bra?
 

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
507
Senast: Myzan87
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 074
Senast: BernT
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 181
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 742

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Årets Nobelpris
  • Unga brottslingar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp