Jobbigt att ligga på rygg - såhär tidigt?!

Freyja_bus

Trådstartare
Hej!

Jag går in i v 19 imorgon och har sen några veckor tillbaka haft besvär när jag legat på rygg en längre stund. Det känns som att det blir tungt över lungorna och som ett ganska jämnt tryck. När jag lägger mig på sidan försvinner det efter en liten stund, men det är rätt obehagligt.

Tycker att det verkar konstigt att det ska vara bebisen som påverkar det hela eftersom den fortfarande är så liten. Någon som varit med om något liknande?

I övrigt mår jag prima. Bebisen är en riktig vilding och jag har känt av sparkar och rörelser i några veckor nu. Man kan även känna utanpå magen sen en vecka tillbaka! Jätteskoj! På fredag är det dags för UL och då ska vi få reda på könet (om det går att se) :laugh: Är nämligen såååå nyfiken!

//Julia

Sv: Jobbigt att ligga på rygg - såhär tidigt?!

Shit vad fort det går! Snart är du halvvägs ju!

Du tror inte du känner trycket för när du ligger på rygg så blir det ju ändå några hundra gram som trycker på din kroppspulsåder som går längst med ryggraden?

Jag vet fler som inte alls klarat av att ligga på rygg just för blodtillförseln stryps och de svimmar på en gång!

Vad roligt med UL, jag var också grymt nyfiken men höll mig, BM frågade om vi ville veta något mer efter hon var klar och hade tagit bilderna men jag sa nej. Är väldigt säker på att hon visste vad det var i magen.

Jo, jag har ju funderat på det där med kroppspulsådern, men tänker att det är lite väl tidigt. Men vem vet, jag kanske är extra känslig?;)

Ja, tiden springer iväg! Känns jätteskoj och roligt nu när det både syns och känns på riktigt =)

//Julia

Bebisen kan trycka på kroppspulsådern, jag mådde så himla illa när jag låg på rygg och alla förbannade undersökningar och kontroller skulle ju tillbringas på rygg :mad: Jag ficke tt tryck över bröstet och så pumpade det i skallen. Så försök undvik att ligga på rygg om du kan.

Liknande trådar

Skola & Jobb Moderator får flytta om tråden passar bättre på barn. Jag tänker dock att det fokuserar på jobb mest. På min pågående praktik, som jag...
Svar
12
· Visningar
2 317
Senast: Voeux
·
Småbarn Jag fick mitt första barn i november -18 och har varit mammaledig sedan dess. Jag och min man har hittills varit hemma hela denna tid...
2
Svar
23
· Visningar
4 564
Senast: ako
·
Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
20 529
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 954

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka