Jobbat/praktiserat/jockey/galoppstall

F

froggy

Någon som har jobbat eller praktiserat i ett galoppstall?
Hur mycket har ni tjänat då? Och vad har ni gjort?

Och så undrar jag om det är någon här som är utbildad jockey och som jobbar mycket inom det? Isåfall, hur mycket tjänar ni från tävlig till tävling?

Eller om det finns någon som är en lite mindre jockey, men som också tävlar mycket och tjänar pengar? Isåfall,hur mycket tjänar du?

Och så tillslut, är det någon här som gått på Galoppskolan i England och utbildat sig till en riktig jockey? Isåfall, hur var det där? Vad fick ni göra? Hur mycket fick du i fickpengar?

Tacksam för svar!!

Sv: Jobbat/praktiserat/jockey/galoppstall

För några år sedan praktiserade/jobbade jag i ett galoppstall på Jägersro.
Min uppgift där var stall/hästskötare och jag träningsred en liten del. Fick rida de lite större hästarna eftersom jag är nästan 180cm lång. Blev lite vingligt på de mindre hästarna:o
Det var slitsamt med långa dagar men det var superkul att prova på.

OBS! Tjänade inget. Men vad fanken, jag hade kul och bodde gratis hos släktingar:D

Sv: Jobbat/praktiserat/jockey/galoppstall

Och så tillslut, är det någon här som gått på Galoppskolan i England och utbildat sig till en riktig jockey? Isåfall, hur var det där? Vad fick ni göra? Hur mycket fick du i fickpengar?

Tacksam för svar!!

Hej min dotter har gått både arbetsryttarutbildningen på strömsholm och BRS i England, hon är nu hindrjockeylärling. Hon har efter skatt, försäkring, fackavgift o hyra (som är superdyr)ca 1800 kr /vecka. kommer inte ihåg hur mkt fickpengar de var hon fick under skoltiden men när du går på BRS (första kursen NVQ2 )är det ju först 9 veckor på skolan o sen ca 9 månaders praktik o då får du en lön på ca 1000-1400 kr /vecka inkl boende kolla under galoppforumet finns det mer info tror jag..
mvh prillan

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 108
Senast: Lavinia
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 354
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 779
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar