jobba på island

I

iceland

hej! tänkte höra om det är någon som har erfarenher från att jobba på island? någon som vet hur jag ska gå tillväga för att hitta ett jobb där? hur kom ni i kontakt med gården/ jobbet ni jobbat på? tacksam för all hjälp!!!!!!! :bow:

Sv: jobba på island

när jag sökte jobb så mailade jag olika gårdar på island. Det finns massor av gårdar som behöver hjälp!
Lycka till!:)

hur fick du tag i de gårdars adresser som du kontaktade?

Det finns ju massor av gårdar med privata hemsidor också, kan iofs vara lite svårt att få tag i men annars är det ett bra tips! Jag jobbade två somrar på samma ställe, vi kom i kontakt med dem efter att ha köpt häst av dem, då vi var där och hälsade på så frågade de om jag ville komma och jobba! Dröjde dock 3 somrar innan det sen blev av, men bättre sent än aldrig ;)

hejsan jag jobbade på island sommaren2005 eller näe jobbade gjorde jag inte ja praktiserade på en gård som heter leysingasthir (kan inte stava som islänningarna) där jag skulle vara 5 veckor om jag inte minns fel min gjorde bara klart 3 ungefär det var inge roligt jobb... plocka ensilage plast på åkrarna som inte är så små heller;P skära balsnören som låg halvt förmultna i jorden m.m m.m fick inte peta på en häst :mad: men det var en upplevelse och väldigt roligt massa trevliga människor m.m ta reda på först vad du kommer att få göra, jag åkte dit för att hålla på med hästar, men så blev inte fallet
MVH //Annakarin

Har hört från flera att det oftast är väldigt tungt arbete och mkt utan direktkontakt med hästar. Är nog som på många ställen att man får visa att man inte är rädd för att jobba hårt och bra innan.

Liknande trådar

Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 601
Senast: corzette
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 248
Senast: malumbub
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 306
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb En kollega till mig började jobba i våras och det funkar inte bra. Personen har helt enkelt för många skador på bussarna och nu är det...
Svar
10
· Visningar
717
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka