Jim Frick-olycka Solvalla

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Adenick
  • Startdatum Startdatum
A

Adenick

Någon som vet hur han mår för dagen?
Såg olyckan igår och det var en rejäl smäll i backen.
Mina m.fl tankar går till honom och alla hans nära och kära.
Hoppas han blir återställd!
KRYA på dig Jim.
Mvh

Sv: Jim Frick-olycka Solvalla

Vet tyvärr inget om tillståndet, läste i tidningen att dom befarade en hjärnblödning men att nacke och rygg var okej.

Men jag undrar hur det gick för hästen? Ingen av det artiklar jag läst har tagit upp om den skadade sig eller inte.

Vad jag kunde uppfatta av bilder och olika filmfrekvenser så gick de bra med hästen. Men man vet ju aldrig vad en skentur kan orsaka med den såg ut att ha klarat själva kullerbyttan bra iaf.

De sa på travet att det gick bra för hästen förutom några skrubbsår. Tyckte de iaf att det såg ut som då hästen gick förbi studion för egen maskin

Läkarna vill ha honom nedsövd fram till söndag i alla fall då de inte lyckades väcka honom igår. De vill att hjärnaktiviteten ska vara så låg som möjligt. Har hört att hästen efter omständigheterna mår bra.

Usch!
Jag hoppas han repar sig och kommer tillbaka!
Håller tummarna......
Fortsätt uppdatera så alla vi oroliga vet.

Läget är tydligen allvarligt men stabilt och han ligger fortfarande medvetslös ...tyvärr!

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 166
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 457
Senast: Ragdoll
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 895
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 456
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka