Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För att ingen av oss tycker att det är ett bekymmer på vårt kontor?Varför gör ingen det då? Är det inte dags att få en arbetsmiljö a la 2019? Hur ska er arbetsplats kunna utveckla sin arbetsmiljö om ni fortsätter att "höhö" åt den typen av "skämt".
Och vad händer när nästa anställning kommer?Jag var själv ny för inte alls längesedan. Det var ett helt annat klimat när jag började, allt det här kom när chefen och kollegorna märkte att jag var okej med jargongen. De var otroligt måna om mig den första tiden och det var först när jag själv började skämta lite grövre som de släppte på fasaden. Innan dess var det liksom inte tal om runktips vid lunchbordet![]()
Hur vet du det?För att ingen av oss tycker att det är ett bekymmer på vårt kontor?
Nästa anställning blir med största sannolikhet en kille som jag har arbetat ihop med under många år. Inga problem alls. Han kommer att passa in i gänget.Och vad händer när nästa anställning kommer?
Jag var själv ny för inte alls längesedan. Det var ett helt annat klimat när jag började, allt det här kom när chefen och kollegorna märkte att jag var okej med jargongen. De var otroligt måna om mig den första tiden och det var först när jag själv började skämta lite grövre som de släppte på fasaden. Innan dess var det liksom inte tal om runktips vid lunchbordet![]()
Nu nej med det gäng ni är. Så om någon ny börjar, ni er då eller ska den ta skiten?För att ingen av oss tycker att det är ett bekymmer på vårt kontor?
Tja, ingen av mina kollegor har problem att säga ifrån på skarpen när det behövs. Varken till chefen eller någon annan.Hur vet du det?
Vi ska rekrytera igen inom kort men det lutar åt en kille som jag känner sen innan. Han kommer inte ha några bekymmer med att komma in i vår grupp, precis som den är idag.Nu nej med det gäng ni är. Så om någon ny börjar, ni er då eller ska den ta skiten?
Tror du/ni ja.Tja, ingen av mina kollegor har problem att säga ifrån på skarpen när det behövs. Varken till chefen eller någon annan.
Jag är övertygad om att jag känner mina kollegor bättre än någon som sitter och gissar på ett internetforumTror du/ni ja.
Det var ungefär det första en i vår grupp också sa när konsulten kom till oss.
En kik på avsnittet från brandstationen i tv-serien jag nämnde tidigare kanske hade öppnat ögonen lite.
Och mina kollegor sa samma sak om vår grupp som du säger om din. Tror inte det är så olika. De som är inne i det ser inte problemet, att andra kan se det som ett problem, utan att uttala det.Jag är övertygad om att jag känner mina kollegor bättre än någon som sitter och gissar på ett internetforum![]()
Vi ska rekrytera igen inom kort men det lutar åt en kille som jag känner sen innan. Han kommer inte ha några bekymmer med att komma in i vår grupp, precis som den är idag.
I så fall är det upp till dem som känner sig obekväma att ta upp det till diskussion om det nu är ett så stort problem.