Zinfernia
Trådstartare
Äh, som sagt, det skojas om det mesta. Vissa dagar är det anständigt och andra dagar är nivån riktigt låg.Nä, om man är van vid att chefen ger runktips på lunchen så blir väl allt annat nada i jämförelse.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Äh, som sagt, det skojas om det mesta. Vissa dagar är det anständigt och andra dagar är nivån riktigt låg.Nä, om man är van vid att chefen ger runktips på lunchen så blir väl allt annat nada i jämförelse.
Förstår du inte? Det handlar inte om att kunna ta det. Jag gissar att de flesta av oss skulle stå ut, vi skulle inte börja gråta. Men tycker vi att det är något att rycka på axlarna åt? Nej. Varför inte? Det är inte så vi vill tala till och om varandra. Det är inte anständigt, det är ovärdigt. Det säger något om hur man ser på människor, hur man ser på varandra.Alltså, chefen sa det till mig och min närmaste kollega. Vi var helt införstådda med att han skämtade med oss och han är helt medveten om att vi båda kan ta det. Min kollega har jobbat där i många år och umgås med chefen privat, jag är fortfarande ganska ny men har kommit nära båda två. Ingen big deal för någon av oss.
Say what?Nä, om man är van vid att chefen ger runktips på lunchen så blir väl allt annat nada i jämförelse.
Att chefen ger runktips i lunchrummet är ju långt under en rimlig lägstanivå.Äh, som sagt, det skojas om det mesta. Vissa dagar är det anständigt och andra dagar är nivån riktigt låg.
Helt ärligt tror jag inte att det hade varit ett bekymmer hos oss. När nån ibland går rejält över gränsen är det faktiskt några som säger emot och det lyssnas det på. Vi är ett ganska litet kontor, vi har tre raster om dagen när vi sitter tillsammans och pratar och vi är alla bra på att göra rösten hörd.Hur skulle de som eventuellt tog upp problemet behandlas tror du? Det är himla intressant.
Det har stått i nån sån där snacktråd tror jag.Say what?
Jag har nog varit bort från dejtingtrådarna ett tag då jag missat det....
"grabbig jargong"?Jag med. Både på jobbet och privat.
Min chef ställde sig utanför mitt och min närmaste kollegas kontor igår;
"-Hörrni horungar, nu är det kafferast!"
Jag gillar grabbig jargong![]()
Oj hjälp...Det har stått i nån sån där snacktråd tror jag.
Fast när det går "rejält över gränsen" för er har det kanske redan nått den absoluta toppnivån hos någon annan som då tvingas se sig om efter ett annat jobb - och det utan att en enda gång våga lyfta problemet hos er där till och med chefen bidrar till en riktigt ful arbetsmiljö. Vem ska man vända sig till?Helt ärligt tror jag inte att det hade varit ett bekymmer hos oss. När nån ibland går rejält över gränsen är det faktiskt några som säger emot och det lyssnas det på. Vi är ett ganska litet kontor, vi har tre raster om dagen när vi sitter tillsammans och pratar och vi är alla bra på att göra rösten hörd.
Haha, sunkjobb? Vi arbetar dagligen med mångmiljon, eller rentav miljardprojekt. Jag tjänar bra, får köra en schysst bil och företaget jag jobbar för expanderar hela tiden till nya länder. Det finns bra mycket sunkigare jobb än det här.Att chefen ger runktips i lunchrummet är ju långt under en rimlig lägstanivå.
Jag fascineras över att du sätter dig själv över personliga assistenter i hyresrätter för att du ser dem som oambitiösa när själv går du till ett sunkjobb varje dag där cheferna ger runktips och kallar en kvinnlig anställd för korvgumman. Vem har låga ambitioner i livet liksom?![]()
Du förstår verkligen inte.Haha, sunkjobb? Vi arbetar dagligen med mångmiljon, eller rentav miljardprojekt. Jag tjänar bra, får köra en schysst bil och företaget jag jobbar för expanderar hela tiden till nya länder. Det finns bra mycket sunkigare jobb än det här.
Fast min chef ÄR bra. Det jag skrev var en kommentar han la till mig och kollegan - vi är de två som arbetar närmast honom.Fast när det går "rejält över gränsen" för er har det kanske redan nått den absoluta toppnivån hos någon annan som då tvingas se sig om efter ett annat jobb - och det utan att en enda gång våga lyfta problemet hos er där till och med chefen bidrar till en riktigt ful arbetsmiljö. Vem ska man vända sig till?
Så personalen ska säga till chefen att skärpa sig? Först då behöver hen göra det? Innan dess är det inte ett problem?Fast min chef ÄR bra. Det jag skrev var en kommentar han la till mig och kollegan - vi är de två som arbetar närmast honom.
Jag vet att några av mina kollegor har pratat med chefen om andra bekymmer och han har alltid brytt sig, hjälpt till på alla sätt han kan och gjort precis som han ska. Om nån av mina kollegor hade sagt till honom på allvar att han borde skärpa sig med språket så hade han lyssnat på det också.
Fast min chef ÄR bra. Det jag skrev var en kommentar han la till mig och kollegan - vi är de två som arbetar närmast honom.
Jag vet att några av mina kollegor har pratat med chefen om andra bekymmer och han har alltid brytt sig, hjälpt till på alla sätt han kan och gjort precis som han ska. Om nån av mina kollegor hade sagt till honom på allvar att han borde skärpa sig med språket så hade han lyssnat på det också.
Hade någon på mitt jobb uttryck något liknande så är jag helt säker på att alla andra reagerat kraftigt negativt på det - och då är det en utan tvekan mansdominerad arbetsplats där vi retas och "skojbråkar" med varandra konstant.
Hade någon uttryckt liknande på ett ställe där jag varit nyanställd så hade jag ställt till med en jävla scen och sedan sagt upp mig. Aldrig i livet att jag accepterat sådana kommentarer.
Fast min chef ÄR bra. Det jag skrev var en kommentar han la till mig och kollegan - vi är de två som arbetar närmast honom.
Jag var själv ny för inte alls längesedan. Det var ett helt annat klimat när jag började, allt det här kom när chefen och kollegorna märkte att jag var okej med jargongen. De var otroligt måna om mig den första tiden och det var först när jag själv började skämta lite grövre som de släppte på fasaden. Innan dess var det liksom inte tal om runktips vid lunchbordetHan kan säkert vara en toppenchef för vissa människor, men att uttrycka sig på det viset och förstärka en "skitstöveljargong" är ju ett stort problem, ser du inte det? Särskilt i en yrkeskår som redan har dåligt rykte - hur i allsin dar tänker du att en ny kollega som just börjat arbeta under honom och hör "Horunge" eller runktips eller vad det nu kan tänktas vara från chefen ska kunna knalla upp till samma överordnade och säga att "han borde skärpa sig med språket"?
Det händer helt enkelt inte.
Mer troligt är att människan mår dåligt, inte vågar säga bu eller bä och förmodligen hoppar på jargongen för att det är enklare så, alternativt (förhoppningsvis) att det tas upp i en högre instans.