Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har varit i Japan, större delen av tiden i Tokyo-området, under juli. Lite varmare än jag önskar mig när jag är i storstäder men det gick bra. Enstaka dagar med mycket regnNågon som har erfarenhet av att resa till Japan, och då kanske särskilt under juni? Vi tänkte eventuellt åka dit i början/mitten på juni men är lite osäkra på grund av vädret. Vad tror ni?
När är körsbärsblominingen?Ja, har ni svårt för värme är det kanske smart att undvika att åka dit mellan maj-september (även om det ÄR lättare i maj och september kan det vara riktigt varmt då med!). Den bästa tiden är ju definitivt under körsbärsblomningen men även hösten med alla lönnlöv som skiftar färg är väldigt häftigt, även om det kan regna en del. Januari-mars är oftast fint väder men kan bli ganska kallt! Så, nu är jag färdig med min redogörelse för vädret i Japan under ett år Och det är bara att du hör av dig om ni bestämmer er för att åka, jag tycker (uppenbarligen...) att det är jättekul att dela med mig
När är körsbärsblominingen?