Jaktlabrador

H

Horse

Är det någon mer som har en sådan underbar hund?
Lägg gärna in bilder.
Jag ska lägga in bilder när jag tagit några nya ;)

Sv: Jaktlabrador

jag har en, men han ser väl inte riktigt ut som han ska. tror inte heller att han hade varit någon vidare jakthund, han har alldeles för hård mun och börjar lätt pipa. men han har en oändlig motor och är alltid positivt inställd till allt.

f 00, ej reggad.

PICT0062.jpg

svägerskan har en tik. ska se om jag kan sno en bild senare.

Jag har en bekant som har en liten trevlig hanhund. han jagar inte så bra men är en jättebra och pålitlig stallhund och det passar dom bättre

Jag har haft en och det ska mycket till om jag skaffar en sån igen...

Min var väldigt hård i jakten, på tok för bytesmedveten och alldeles för skarp. Åt upp det hon skulle apportera och var inte särskilt kontaktsökande.

Men killen jag tränar med har en labbehane som oftast sköter sig och har en ofantlig motor, men det är inte alls min typ av hund, alldeles för flamsig och har lätt att tappa koncentrationen.

//E

5926080.jpg

Min Hubbe på 4 år.
Så jäkla smart! Går lära honom allt på bara några minuter.
Han klipper sök och spår i ett naffs. Har inte apporterat med honom ännu, fågel då alltså, apportblock har vi använt på träningsplanen å så.

Kan ju tillägga att min var av den "riktiga" jaktlabbe-typen, en FT-labbe där hennes ena förälder var import och den andra var en livmodersimport. Det gör ju inte det hela enklare ;)

Kan ju säga att det blev ingenting av alla de 7 valparna, ingen av dem startade något prov eller fick några officiella resultat, så säkerligen var alla lika lustiga.

//E

Jag undrar vad du har träffat för jaktlabradorer?? Jag tycker att utmärkade för dem är ju just att de är så allvarliga och saknar den enorma humorn som den vanliga har. Jag har inte träffat på någon som varit slamsig. Alla tittar bara på andra folk och hundar och håller sig till sin ägare och inget mer. Lite småtråkiga nästan...

Våran jaktlabrador gillar inte andra hanhundar och han tror att alla
tikar är hans flickvänner :D Han är en morsgris :p

Inte jag, men syrran har en.

11_l.jpg

Hon är tamejtusan en av de finaste hundar jag någonsin träffat. Rastypisk? Har ingen aning, men fin är hon ändå. ;)

Skånes jaktlabbar... Och det är få av dem som jag verkligen gillar, men så tycker jag inte heller om den typen av hund. Dessutom har jag väldigt svårt för översexualiteten som jag tycker är ett stort bekymmer hos hanhundarna.

Men som sagt, inte alls min typ av hund.

//E

Lånar...
Jag som är så glad över min huxfluxlabbe. Men det är ingen jaktlabbe. Får inte jag lägga in bild då :confused: ;)

Liknande trådar

Hundavel & Ras står i valet mellan Jaktgolden eller jaktlabrador, jag kommer inte behöva en världsmästare och sikta att komma högst i tävlingar, vill...
Svar
16
· Visningar
2 134
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 877
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 787
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar