malinsky

Trådstartare
Det är väl inte meningen att det ska bli ngn betäckning!? Fryst semin verkar gå bort.. hittar en annan hingst som verkar KANON! Ragazzo, men ser då att det endast är naturlig betäckning med honom. Ska jag verkligen åka från Sundsvall? Det är låååååååååångt att åka för en stackars liten häst. Är det verkligen att rekommendera, för han har just nu hamnat på topplistans förstaplats!

Richfield då? En ny hingst i avel, så det är väl dumt att chansa när jag inte vet vad stoet lämnar efter sig. Men han ser fin ut!

Så har vi Akribori då.. han har ju funnits i avel sedan -02.. men av det ni har sett hittills, så verkar det...??

Vad vet ni om dessa?

Sv: Jaha..

Bayron har Gaspari bakom sig, det har även mitt sto. Vet ni som kan om det är bra att ha Gaspari x2?

Det är väl aldrig fel med två ggr Gaspari, tvärtom.
Jag har en underbar liten Akriboritjej här hemma. Hon har snygg exteriör och mycket bra temperament, men kanske inget för den dressyrintresserade, hon har inga supergångarter. Jag tog Akribori för hans hoppblod skull, sedan tycker jag att det är en otroligt vacker häst....

Richfield är ju onekligen söt, men hur rör han sig??
En hingst som jag föll pladask för var Welt Hit II (Weltmeyer - fullblod), han blev sjuk och lämnade Flyinge i våras. Jag är helt klart avis på dem som han betäcka med honom. Vilken goding, och vilka avkommor han har..... Undrar om han kommer tillbaka till Sverige?

Ja, det kan bli ruskigt om man tvingas använda flera doser fryst i en brunst, hugaligen... Så jag förstår om du tvekar och hellre vill ha färsk semin.

Nina

Senast ändrad:

Gaspari x 2 kan aldrig vara fel! Han var en av de bästa svenskfödda hingstarna som var verksamma under förra århundradet!

Görel skrev:
Gaspari x 2 kan aldrig vara fel! Han var en av de bästa svenskfödda hingstarna som var verksamma under förra århundradet!

Hehe.. Kanske ska ta och skicka ned fröken till Bayron då... :-)

Låter som en bra idé :)

Är lite intresserad av honom själv, men vill gärna se lite flera avkomor först.

Görel skrev:
Låter som en bra idé :)

Är lite intresserad av honom själv, men vill gärna se lite flera avkomor först.

Ja, jag saknar också lite "resultat" av Bayron. Är det någon som har sett ngt efter honom, vad lämnar han för ngt egentligen? :confused:

Det kanske är dumt att testa med ett så pass relativt oprovat kort som honom när jag hade tänkt att behålla avkomman själv.. bara det inte blir en trebent älg som tittar ut :eek:

Tycker verkligen du ska prova Bayron. Har själv fått två avkommor efter honom och har ett på väg till våren :love: . De avkommor jag sett o träffat har alla varit mkt trevliga och hans BLUP index talar ju till hans fördel. Tycker han används alldeles för lite i svensk avel. Lycka till!

Hej Selma!

Berätta gärna lite om dina Bayronavkommor! Vad har han överfört till dem? :banana:

Har skickat ett PM till dig, vill du veta mer så mejla mig gärna.
mvh Cina

Bayron själv är mycket trevlig, han har gett trevliga föl men framför allt har han visat sig på tävlingsbanorna. Han har väl kvalat till SM flera gånger med en junior på ryggen.
Snäll att hantera rör sig bra, hans siffror är också bra.
jag betäckte med honom men mitt sto resorberade.

Jag skulle inte kalla Bayron för nåt oprövat kort - han har många bra avkommor.
Du nämnde linjeavel på Gaspari - har du tänkt på att Bayron har Napoleon som farfar, som ju är halvbror till Lambert? Behöver inte vara fel, bara nämner det.

Andra trevliga hingstar är ju t ex Ravell (samma pappa som Bayron, med ett fantastiskt fullblodssto som mor), Chapman (mycket god förärvare) och Bocelli (bra stam, väldigt bra meriter för sin ålder) bara för att nämna några.

Avkommor hittar du på vår hemsida, du kan söka i fotoregistret efter far och morfar.

Mvh Cissi

Aha! och vem är då denna Napoleon? Bör jag tänka om igen? Dumt att ha både Gaspari och denna Napoleon?

Napoleon är farfar till Bayron!

Att ha både Napoleon och Gaspari i stammen är inget fel alls, snarare tvärtom, det handlar om att Napoleon och Lambert har samma mamma, Josephine.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner en stor osäkerhet och rädsla kring män, och känner en fruktansvärd panik inför att bli intim med någon. Men även i andra...
2
Svar
36
· Visningar
4 229
Senast: Mabuse
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 440
Senast: Mirre
·
Hästvård Jag har en ponny som jag var inne på klinik med för ett par veckor sedan. Först en helg akut och sen ett återbesök. Hon hade symtom som...
Svar
5
· Visningar
1 628
Senast: Amha
·
C
Avel Borde ju sova nu egentligen... Men fick ett infall och kikade på Underworld i den danska hingstlistan. Helt plötsligt är det...
Svar
12
· Visningar
2 555
Senast: Larka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg