Jaha vad gör vi del LXXIII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Du kanske måste vara lite hård mot dig själv och tvinga dig att ta det ännu lugnare? Lätt att råda andra till jag vet. ;) Men om det är så att du vill hinna med massa grejer så försök tänka att det är bättre att skynda långsamt, annars kanske du inte orkar göra något öht om du får ett skov.

Ja, så är det ju. Både gällande att det är ett råd som är lättare att ge andra än att efterleva själv, och att jag kanske inte orkar något alls om jag får ett skov. :) Men visst, nu har jag faktiskt gjort mer saker än normalt senaste veckan, så det är ju vad som slår bakut. Men idag har jag text legat på soffan hela dagen, och så se det flesta dagarna ut.

Mina som verkar behöva en KRAM! :heart:heart:heart

Har läst ikapp (igen) och det verkar som om folk inte har nåt bättre för sig än hänga på buke :cautious::p

Vi fick äntligen handlat en ny säng, våra billiga Ikea har gett upp för ett tag sen. Två graviditeter har gjort en fin urholkad yta i min och ger mig ont i ryggen. Fick handlat nya vinterkängor till stallet (har använt mammas gamla från 80-talet innan :angel:), hööks hade 30% rabatt på dem (och jag fick tag i sista paret i stl 39!). Fick äntligen köpt ett bogskydd också till min überkänsliga häst.
Igår var jag även till närmsta hästbutik och letade efter vinterridskor. Har haft ett par från Three Crown i 10 år men som nu verkligen sjöng på sista versen. Hittade inga och frågade personalen. De skulle tydligen utgå :cry: älskar de verkligen, tunna och slimmade. Avskyr klumpiga jodphurs med tjock sula. Men, tydligen hade de några undanstoppade kvar! Fick prova ett par bruna först (mina var svarta) både med och utan stålhätta men fastän de var i stl 39 så var de alldeles för stora :confused: allra längst inne i ett hörn fanns en kartong kvar med svarta i stl 38 :love: snacka om att ha tur!

Gah. Trodde det skulle vara lugnt. Men icke.

blev inkallad till chef och arbetsledare efter jobbet Förra veckan blev jag skälld på. Försökte ju reda ut det direkt men fick då mer skäll av arbetsledaren.

Nu blev jag inkallad anklagad för att arbetsledaren blivit ledsen för att jag sagt att hen avbröt mig och att jag tyckt att hen avbryter andra också. Fick en åthutning om att jag inte skulle säga något om andra. Näha. Det var väl mindre klokt. Man är inte så klok när man får en kaskad av beskyllningar och skit i ansiktet. Men arbetsledaren får i affekt säga de mest gräsliga saker. Men när jag bemöter så blir hen LEDSEN och så kan vi ju inte ha det.

Nio dagar kvar. Nio dagar.

Idioter! (=nödvändigt och sant) Ge dem fingret och se ut ungefär så här :rage:, och kom hit och käka sallad (eller nå't!) :up:

Ibland ska man ju ha tur!
Skulle knata iväg och köpa minneskort i en butik en liten bit bort. Precis när jag stod i hallen och skulle gå så ringde morsans sambo och sa att han var på väg hem med bilen som varit på verkstad. Det innebar att han kunde köra mig till och från butiken, så jag slapp gå :D

Dessutom, väl inne i butiken visade det sig att de hade några procent rea på alla kort som inte var på mellandagsrea. Så, för bara en hundralapp mer än vad jag planerat att lägga ut så fick jag 64gb minne istället för 32gb minne. Helt perfekt!

Ja, så är det ju. Både gällande att det är ett råd som är lättare att ge andra än att efterleva själv, och att jag kanske inte orkar något alls om jag får ett skov. :) Men visst, nu har jag faktiskt gjort mer saker än normalt senaste veckan, så det är ju vad som slår bakut. Men idag har jag text legat på soffan hela dagen, och så se det flesta dagarna ut.

Hoppas du hittar en bra balans iaf och mår bättre! :heart

Har något slags tristesstripp... är rastlös men orkar inte göra något. Behöver bädda rent i sängen, tömma diskmaskinen och byta dammsugarpåse + dammsuga men inte fan pallar man något av det ju, ändå sitter jag här och typ "omg har inget att göra!!". Idiot...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
676
Svar
2 001
· Visningar
98 955
Senast: pepp
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
87 88 89
Svar
1 769
· Visningar
47 762
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
771
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka