jaha, nu var det allså dags...

Piruette

Trådstartare
möttes av en inte allt för trevlig syn när jag hämtade killen i hagen ikväll... ena bakbenet hänger inte med o man verkligen ser att han har ont, trots butta.. Väl inne borstar o kratsar jag hovarna lite snabbt o ger ännu mer smärtstillande.
sen in i boxen o han får müsli o betfor, sen bara dimper han i golvet, han orkar helt enkelt inte stå, han tittar på mej, sen på sina bakben o sen lägger han sej ner helt platt i boxen, äter några höstrån från sidan....jag klappar han i pannan o säger att vi ska göra slut på det onda nu, du ska inte behöva gå såhär mer... då suckar han o sluter sina ögon, nästan som om han tänkte.. "tack snälla"
sådär har han sedan legat sen kl 19.30... han har vänt sej 2ggr, men ligger fortfarande, men äter dock. Vet sa att det var bättre om han kunde klara natten o att vi tog honom imorgon så han kunde gå ut....
hoppas att smärtlindringen tar o att han inte lider för mkt under natten. imorgon får det allså bli det sista.... klarar inte av att se mitt hjärta ha så ont. Nu gråter jag mer för det än att jag ska bli av med han... Fy f*n för det här.... önskar inte ens att min värsta fiende ska behöva gå igenom detta.

tänkte ringa sthlm nödslakt... ngn som har erfarenheter utav dom?

Sv: jaha, nu var det allså dags...

Lider med dej, jag vet hur det är, fick ta bort en gammal kär häst pga allvarlig akut fång som följd av cushing:cry: Det är så fruktansvärt att se dem lida och att inte se någon återvändo.

Vi var på kliniken när vi tog beslutet och personalen där sa att de är jättefina och duktiga, de som jobbar där (sthlms nödslakt) Så jag tror du kan vara lugn för det. Det går fort och hästen hinner inte märka något.

Vi ville inte ta hem hästen eftersom han hade så ont och nödslakten var så snälla och kom direkt så att vi skulle slippa vänta för länge och våndas allihop, självklart allra mest hästen. :cry:

Förstår hur du har det, det är så fruktansvärt, och man glömmer det aldrig. :crazy:

Lider med dej, jag vet hur det är, fick ta bort en gammal kär häst pga allvarlig akut fång som följd av cushing:cry: Det är så fruktansvärt att se dem lida och att inte se någon återvändo.

Vi var på kliniken när vi tog beslutet och personalen där sa att de är jättefina och duktiga, de som jobbar där (sthlms nödslakt) Så jag tror du kan vara lugn för det. Det går fort och hästen hinner inte märka något.

Vi ville inte ta hem hästen eftersom han hade så ont och nödslakten var så snälla och kom direkt så att vi skulle slippa vänta för länge och våndas allihop, självklart allra mest hästen. :cry:

Förstår hur du har det, det är så fruktansvärt, och man glömmer det aldrig. :crazy:

på ngt konstigt sätt känns det okej, förmodligen för att han har så ont... Imorgon slipper han allt det där.

Vet du hur det funkar m förskringsbolag o så? måste jag ha papper att hästen är utdömd innan för att få pengar(känns som en jävligt taskig grej att tänka på nu men), jag kan ju inte gärna vänta till måndag när han lider bara för att hinna prata m dom?

på ngt konstigt sätt känns det okej, förmodligen för att han har så ont... Imorgon slipper han allt det där.

Vet du hur det funkar m förskringsbolag o så? måste jag ha papper att hästen är utdömd innan för att få pengar(känns som en jävligt taskig grej att tänka på nu men), jag kan ju inte gärna vänta till måndag när han lider bara för att hinna prata m dom?

Djurskyddsskäl går ju först, vi hade ju vet på plats, som intygade det, och det var dagtid vardag. Hästen hade fruktansvärt ont trots smärtstillande.
Du hade ju kontakt med vet, kanske ska du fråga för säkerhetsskull. OCh försäkringsbolaget har väl nån man kan ringa, dygnet runt?
Som sagt det är ju fråga om djurskydd om hästen har så ont, att den bara ligger.

Tänker på er!

självklart... o imorgon ska han bort.:cry:. väntar inte en dag till.

men det är ju j*vligt konstigt att dom här akutnummren man ska kunna ringa.. att ingen svarar på dom.. känns ju nödvändigt o ha dom då.....

När något sånt här har hänt hos oss så har veterinären ringt för att få ett förhandsbesked från försäkringsbolaget innan de kommit och pratat med mig om läget.(Kanske har din vet gjort det samma?Eller går det inte att få tag på denne heller?)

Jag vet hur det känns......och hoppas att sorgen inte blir för tung att bära då du vet att du gjorde allt för hästens väl och ve.

Tänker på er....
Fyra dagar sedan min tant lämnade mig, men det känns faktiskt helt ok.
Klarade jag det så klarar du det.
Tröstkramar från mig.

Beklagar sorgen. Vet hur det är. Tog bort en häst för tre veckor sedan. Saknar henne fortfarande. Men hon har i alla fall inte ont.

Jag tror att det där med försäkringsbolaget ordnar sig. Hos oss är det en veterinär som följer med djurambulansen ut vid både trotjänaravlivning och nödslakt. Sagda veterinär skriven sedan ett intyg till försäkringsbolaget. Det är aldrig några problem.

Hoppas att din häst slipper sitt lidande.

Lider med dig.
Tröstkramar.

Vet inte om det redan är över men jag har superbra erfarenheter at stockholms nödslakt. Goa killar som tar hand om både häst och anhöriga på bästa sätt.

Och du, du gör din häst en jättetjänst!

Vet inte om det redan är över men jag har superbra erfarenheter at stockholms nödslakt. Goa killar som tar hand om både häst och anhöriga på bästa sätt.

Och du, du gör din häst en jättetjänst!

jo, det är över... kl 11 somnade han in.
Jag ringde sthlmnödslakt o dom var verkligen jättebra! är supernöjd...

dock lite dyrt men spelar ingen roll eg.. 7500kr betalade ja... men det var det värt

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 186
Senast: IngelaH
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Let's be honest. Jag mår skit. Jag trivs med både personal och butiken Jag arbetstränar på så har inget med det att göra. Att jag ens...
Svar
4
· Visningar
786
Senast: astronaut
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 615
Senast: Ceta
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 804
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka