Jag vill ta hunden med mig upp... till jobbet.

Aningsfull

Trådstartare
;)
Ge mig tips nu. Jag försöker komma på vad jag ska jobba med där man kan ta hunden med sig på jobbet. :angel: :D
Jag är så leds det dåliga samvetet att behöva lämna hunden hemma hos hundvakten varje gång man åker och jobbar, jag vill kunna ta min hund med mig. Då är bara frågan.. vad ska man jobba med? :angel:
 
Sv: Jag vill ta hunden med mig upp... till jobbet.

Du kan ju bli kyrkvaktmästare långt ute på landsbyggden i någon liten plutteby :angel:
 
Sv: Jag vill ta hunden med mig upp... till jobbet.

Får man ha hunden med sig då? Jag trodde att hundar på kyrkogårdar inte brukar vara så uppskattat. :angel:
 
Sv: Jag vill ta hunden med mig upp... till jobbet.

Här får man det i alla fall ;)

Denne kille är med husse jämt och ständigt på jobbet

lilleskutt.jpg


Och ännu efter 5 år har ingen klagat :D
 
Sv: Jag vill ta hunden med mig upp... till jobbet.

I många fall gäller det nog mest att hitta en bra arbetsgivare... ;) Jag har tex haft kontorsjobb där jag fått ha hund med. (Fast man får ju sålla bort arbetsplatser som innehåller allergiker. ;) )
 
Sv: Jag vill ta hunden med mig upp... till jobbet.

Jag jobbar på kontor, som teamledare för ett mjukvarutestteam. Milla har en liten komposthage på mitt rum som hon är i. När hon inte är med frågar alla efter henne :love: Jag får ha henne med så länge ingen klagar än så länge har ingen gjort det, så jag håller tummarna för att det inte börjar någon superallergiker för då får hon inte vara med mer.
 
Sv: Jag vill ta hunden med mig upp... till jobbet.

Har med mig mina hundar till jobbet. Jag jobbar på en gruppbostad med utvecklingsstörda och det fungerar jätte bra. Dock får dom inte vara med hela tiden utan när jag är inne hos nån av våra hyresgäster får dom ligga i köket. Men det är iaf bättre än att dom är hemma hela dagen.
 
Sv: Jag vill ta hunden med mig upp... till jobbet.

kontorsjobb,stall,en resturang och jobbade även på ett lager,har jag haft med mig mina hundar,har funkat jättebra:)
har förklarat för mina aretsgivare att jag inte vill lämna min hund ensamn hemma,alla har varit förstående:bow:

mvh Arabizar
 
Sv: Jag vill ta hunden med mig upp... till jobbet.

Jag jobbar på kontor, och vofflan är med varje dag.
Hon hoppar runt här och aktiverar oss med bollar och
galna tok-spring-rundor.
 
Sv: Jag vill ta hunden med mig upp... till jobbet.

Jag har haft med min hund hos några kunder när jag jobbat som personlig assistent, bla hos en brukare vars hund inte fick vara kvar hemma när han blev sjuk eftersom de ordinarie assistenterna tyckte att den var i vägen.. (??!!). Men nu är hon ganska lugn och stillsam av sig och tycker det är rätt skönt att mest ligga och softa och få uppmärksamhet från nya människor..
Har även haft med henne vid nåt tillfälle då jag jobbat på gruppboende, och där är hon rena rama terapin, det är inte alla dör som får så mkt fysisk närhet och att ha någon som mer än gärna ligger i knät och låter sig klappar i timmar verkar vara underbart..
 
Sv: Jag vill ta hunden med mig upp... till jobbet.

Jag jobbar i hästaffär, min lilla dam bor på kontoret med webmastern medans jag är nere i butiken, jätteskönt med en nypa luft ett par ggr per dag! Djuraffärer i regel brukar enligt min erfarenhet vara toleranta med att personal har hund med sig!
 
Sv: Jag vill ta hunden med mig upp... till jobbet.

På restaurang? :crazy: Berätta gärna vilken, där vill jag inte äta!
 
Sv: Jag vill ta hunden med mig upp... till jobbet.

Jag har sett många olika yrkeskategorier där folk haft hund med sig. Inte enbart utomhusjobb, utan kontor o dyl. Det beror helt och hållet på hur ens arbetsgivare ställer sig till hund på jobbet.
 
Sv: Jag vill ta hunden med mig upp... till jobbet.

Trissa skrev:
På restaurang? :crazy: Berätta gärna vilken, där vill jag inte äta!
Ja det vill jag också veta hur det har gått till, särskillt eftersom det enligt 18 § Livsmedelsverkets föreskrifter om livsmedelslokaler framgår att hundar, katter och andra ovidkommande djur inte får vara i livsmedelslokal. Begreppet livsmedelslokal omfattar såväl kök och andra beredningsutrymmen som kundutrymmen i restaurang och butik. Det är livsmedelshygieniska skäl som ligger till grund för denna bestämmelse.
 
Sv: Jag vill ta hunden med mig upp... till jobbet.

På restaurang? :crazy: Berätta gärna vilken, där vill jag inte äta!


storkök/lunch resturang för gymnasie elever som även gjorde mat åt skolor,sjukhus mm stort ställe,hundarna fick vistas i den stora kontors delen.inte ens i närheten av köket;)

mvh Arabizar
 
Sv: Jag vill ta hunden med mig upp... till jobbet.

Djuraffär som någon har nämnt
pepsi28-08-061.jpg

den här valpen är på djuraffären när matte och husse jobbar

Hemtjänsten? veterinär, öppna eget... (dock ej inom livsmedel)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Jag vill ta hunden med mig upp... till jobbet.

OJ! Ni får det! :bow: till arbetsgivaren!

(Vi fick inte det där jag jobbade när vi bytte chef, trots att det funnits hundar i personallägenheten i 10 år. Hon skyllde på att det skulle bli så dyrt att sanera om nån allergikern skulle flytta dit...men det måste det ju ändå i så fall... De boende blev jätteledsna, för de älskade hundarna. Dessutom var det ett mkt bra sätt att få med dem ut...)
 
Sv: Jag vill ta hunden med mig upp... till jobbet.

Och för övrigt letar jag också efter ett jobb där jag får ta med mig hunden. Min tik blev väldigt mammig efter sin operation i våras (akut för cysta i livmodern) och det hela förvärrades av att personalen på djursjukhuset inte lyssnade på mig. Det trodde de kände min hund bättre än mig... *suck*

...så nu kan jag inte ens gå och köpa mjölk utan en ylkonsert... Jättetråkigt...
...så nu vill jag gärna ha ett jobb där hon kan vara med mig så jag kan ha henne hemma hos mig och inte behöva köra henne till mamma, 20 mil bort från mig...
 
Sv: Jag vill ta hunden med mig upp... till jobbet.

jomen, kyrkvaktmästare vore väl bra, i mindre sammhällen i norr är ju kyrkvaktmästaren snäbbet under gud, och kan sådeles göra vad h*n vill utan att någon reagerar!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 682
Senast: Tantan
·
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
659
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 657
Senast: fixi
·
Övr. Hund Härom dagen var fastighetsskötaren hemma hos oss och skulle fixa en grej i vårat badrum som vi hade felanmält, vi var inte hemma vid...
2
Svar
25
· Visningar
2 842
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp