Jag vill se...

Sv: Jag vill se...

306475_10150281713733067_8190615_n.jpg

Jag vill se en flock hästar i full galopp :)

Sydafrikanska polishästar mitt på en av Kapstadens större gator kanske duger?

p1020129_5172ba17ddf2b33d1cd13e22.jpg

Jag vill se en riktigt misslyckad hästbild - med eller utan människor i!

Tycker denna är ganska misslyckad. Försökte få till en fin bild och så gör han denna minen.

10hin1g.jpg

Jag skulle vilja se en häst med lång man och svans! :)

Eftersom jag inte fattar ett ord av vad dom säger och hindret är sjukt högt så vore det kul att veta hur högt det är?

Imponerande är det iaf.

Uttalande från ryttaren Larraguibel efter rekordet:

"On the first try, I miscalculated the distance and allowed the horse to refuse. If I had then applied the whip, the horse would had become nervous, because an animal understands when it's being asked to perform above his capabilities. In the second jump, I must have made a mistake of a centimeter or so, because Huaso passed the hands but touched with the belly and the hinds, and knocked down the obstacle... there was only the third and last attempt left. I recalculated again, and in the precise moment we flew... The most difficult moment was the apex of the jump. My eyes were about 4 meters above the ground and I had the sensation of falling head first. My slightest tremor would have been felt by Huaso; who then would have left his hinds behind and we would have crashed together, but we went over. The moment seemed to last forever. I didn't hear a single shout and thought that something had gone wrong, but I couldn't hear the obstacles falling either..."

Här kan man läsa lite mer om rekordet och om hästen, Huaso: http://en.wikipedia.org/wiki/Huaso_(horse)

Varken hela jag eller hela hästen fick vara med...
kd0u83.jpg

Jag vill se en kändis rida (som ej har med hästar att göra i vanliga fall) :p

*jag har nästan glömt hur man gör inlägg här på buke*

men failbilder har jag ju i överflöd så....
denna tog min vän/medryttare(min ponnyns medryttare kanske jag borde skriva) på mi go min spanjor förförra sommaren....
"alla sätt är bra utan de dåliga" (när dte inte räcke rmed att prassla med plast, jacka elelr dyligt för att få hästens uppmärksamhet till kameran får man kasta saker i luften... dock helst inte så de är i bild- framför motivet :p
I3241095W676H449V20130426T183801Z.jpeg

jag vill se en häst med mycket tagel och hovskägg!!

Liknande trådar

Hundhälsa Hej på er. Ville höra om det är någon annan som har problem med strump-(och annat olämpligt)ätande hund? Vår är en retriever av jakttyp...
2
Svar
21
· Visningar
1 590
Senast: hastflicka
·
Anläggning Vilken kamera i stall kan ni rekommendera? Den ska gå på simkort 4G och en ska kunna se feeden i sin mobil. Ska få in kundhäst på...
Svar
6
· Visningar
1 074
Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
848
Senast: ufot
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 218
Senast: Ananazen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår