Inte alls bra
Jag var hos osteopaten i torsdags och han kom åt en rejäl ångestpunkt så nu har jag så fruktansvärt mycket ångest att jag vet inte var jag ska ta vägen och det brukar sitta i i 4 dagar och jag vet inte hur jag ska stå ut så länge till
Men nu tror jag iallafall att jag har räknat ut exakt vad han gör som utlöser den här extrema ångesten så jag ska be honom att inte göra det igen för jag klarar inte det. Nackdelen är att det också släpper på jättemycket spänningar i kroppen, men jag är hellre spänd som en stålfjäder än går med denna ångesten! Fast samtidigt så är det ju kanske det som behövs för jag gissar att det är all ångest jag har samlat på mig och tryckt undan under tiden som spänningarna bildats som frigörs men jag står verkligen inte ut!
Fast jag har inte fler element igång än vad jag alltid har varje vinter. Det enda som har ändrats från tidigare år är kyl/frysen, spisen diskmaskinen och mikron och allt är nyare än det jag hade innan. Spisen, diskmaskinen och mikron används väldigt lite så det enda som det bör kunna vara är kyl/frysen. Det är om elementet i köket håller på att gå sönder i så fall för jag har det på högsta värmen och det blir ändå inte mer än 15 grader i köket. I vanliga fall brukar det ligga på ca 18 grader
Hyran ligger på 4640kr så inte jättebillig, men verkligen inte svindyrt heller om man jämför med andra lägenheten som finns lediga i stan. Jag hatar hyresvärden och äckelgrannen, men jag älskar min lägenhet och detta är det första stället i hela mitt liv som jag har känt att här är jag HEMMA och inte bara står ut med att bo. Jag har också flyttat så mycket i mitt liv så jag vill verkligen inte behöva flytta igen. Det hade väl kanske varit om jag hittar en riktig drömlägenhet som är billigare, men den sannolikheten är mycket liten. Förrförra året var elen såhär dyr också, men det var för att jag råkat hamna på ett anvisningskontrakt. Varför den är såhär dyr nu och var all el tar vägen har jag ingen aning om för allt är som sagt precis som innan förutom det som är bytt till nyare
Hyresvärden förstör lägenheterna själv mycket mer än vad lite kyla kan göra så det oroar jag mig inte över. Ventilationen är heller inte superbra så om det blir för varmt på vintern så blir det mögel i hörnen. Sedan jag fixade lite bättre ventilation, inte duschar för mycket med öppen dörr och sänkte värmen från 20 grader (och då var det ändå mycket billigare än nu!) så har jag inte sett något mögel på många år. Helst hade jag såklart velat ha ca 18 grader, men om det blir såhär dyrt med 13-15 så kommer ju elräkningen hamna på typ 4000 om jag ska ha upp det till 18 grader