Vi med, och blivande män är också bra mot scenskräck . Och borgerlig vigselförrättare ger låg scentid. (De kan ju traska iväg till en fin lokal som inte är en kyrka.).Om det var viktigt vad hade det gjort för skillnad om ni istället sett varandra för första gången 20 sekunder tidigare när inmarschen börjat och gått in tillsammans? För jag gissar att ni inte stod dolda för varandra fram till att själva vigselaktdelen i vigseln skulle börja?
Oj vad vi är olika. Jag har också scenskräck när jag inte känner mig bekväm. Mycket därför tillbringade vi dels tid tillsammans innan vigseln (eller ja just det var aldrig en fråga). Vi gick in i ett följe med prästen framför oss och tärnor och marsalkar bakom oss. Allt för att det skulle bli en så liten "scen" som möjligt när vi skulle gå in.
Att bygga upp det hela med att vi skulle ses för "första" gången precis den sekunden och med ett areangemang där allt ljus skulle vara på mig hade bara gjort scenskräcken värre för mig.
(Varför vill folk bli bortgivna av sin pappa? Han har ju inte ens fött en? (vanligt i min generation är väl att han inte ens lagt ned så mycket tid på en.) Och ska mamma sitta utanför och se på när hennes barn går från man till man. Då skulle man ju ha båda föräldrarna istället, eller bara mamma.)
Senast ändrad: