Japp det har vi.Vänta va? Har vi inte haft trälar i Sverige?
Men ingen främmande makt har varit här och förslavat oss.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Japp det har vi.Vänta va? Har vi inte haft trälar i Sverige?
Svårt att förklara men för oss var det väldigt viktigt att inte ses förrän då. Skulle fotas efter vigseln också just pga detta. Nu blev detta 2 veckor senare istället.Om det var viktigt vad hade det gjort för skillnad om ni istället sett varandra för första gången 20 sekunder tidigare när inmarschen börjat och gått in tillsammans? För jag gissar att ni inte stod dolda för varandra fram till att själva vigselaktdelen i vigseln skulle börja?
Oj vad vi är olika. Jag har också scenskräck när jag inte känner mig bekväm. Mycket därför tillbringade vi tid tillsammans innan vigseln. Vi gick in i ett följe med prästen framför oss och tärnor och marsalkar bakom oss. Allt för att det skulle bli en så liten "scen" som möjligt när vi skulle gå in.
Att bygga upp det hela med att vi skulle ses för "första" gången precis den sekunden och med ett areangemang där allt ljus skulle vara på mig hade bara gjort scenskräcken värre för mig.
Då är vi på samma linje läste dock ditt inlägg som att vi inte haft trälar och det stämmer ju inte med mina kunskaperJapp det har vi.
Men ingen främmande makt har varit här och förslavat oss.
Är du en av dem som inte är vigda med andra ord?Igen är jag glad att vi valde borgerligt i stadshuset med bara 4 vuxna vänner närvarande och en drös barn. Sen är Stockholms stadshus väldigt vackert, som många andra. Det var folk i vita brudklänningar och det var jag i svart klänning från Åhléns. Och det var personligt, trots standardvigsel.
Är du en av dem som inte är vigda med andra ord?
Hakkorset var också Finska flygvapnets symbol i en period. Innan Tyskland "besudlade" den.Nazisterna spegelvände den, eller hur? Tycks jag minnas. Så det är inte exakt samma symbol.
OTEnligt judisk tradition kan brudgummen gå (eller dansas!) fram till chupan av bådas pappor och bruden av bådas mammor.
Första gången jag gifte mig gjorde vi så att min blivande man gick fram med sina föräldrar och jag med mina (ickejudiska). De stod sedan på varsin sida av chupan.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Chuppah
Vi diskuterar ju fenomenet? Jag skulle aldrig i livet ifrågasätta om jag blev bjuden på ett bröllop där detta förekom, däremot lite förvånad.
Skulle någon av mina vänner lyfta frågan skulle jag säga vad jag tycker, men det känns som ett orimligt scenario att det skulle ske.
Svårt att förklara men för oss var det väldigt viktigt att inte ses förrän då. Skulle fotas efter vigseln också just pga detta. Nu blev detta 2 veckor senare istället.
Hade ett stort följe dock så jag gick inte själv med min pappa.
Det där är verkligen jätteintressant - varför var det viktigt att ni inte skulle ses innan? Hur länge innan var ni i karantän för varandra?
För att det betyder otur om brudgummen ser sin brud innan själva vigselakten, eller brudklänningen är det väl egentligen!
Enligt vilken tradition, svensk, anglosaxisk eller påhittad?För att det betyder otur om brudgummen ser sin brud innan själva vigselakten, eller brudklänningen är det väl egentligen!
Och man bör inte lägga nycklar på bordet, måste spotta tre gånger när en svart katt springer över vägen och en krossad spegel betyder sju års olycka?För att det betyder otur om brudgummen ser sin brud innan själva vigselakten, eller brudklänningen är det väl egentligen!
Och man bör inte lägga nycklar på bordet, måste spotta tre gånger när en svart katt springer över vägen och en krossad spegel betyder sju års olycka?
Precis! Men eftersom vartannat äktenskap slutar i skilsmässa så märks det att det är ett väldigt slarv med det här. Alldeles för många brudgummar tjuvkikar på brudklänningen!Om man låter äktenskapsgrunden vila på dessa starka pelare så kan det väl aldrig gå fel?
Jag kan inte sätta fingret på varför. Det var ngt vi båda kände från början.Det där är verkligen jätteintressant - varför var det viktigt att ni inte skulle ses innan? Hur länge innan var ni i karantän för varandra?
Det finns många olika ceremonier.
http://www.svt.se/nyheter/utrikes/du-ar-gift-med-herren-och-din-pappa-ar-din-pojkvän
Visst är det "fina" bilder när dottern llovar sin pappa.
https://www.google.se/search?q=puretyballs&tbm=isch
Undrans hur stor risken är att man blir gift med första bästa padda istället för att få pussa massa söta grodor och få en prins på slutet.Att verkligen spara dig själv från att kyssa en massa grodor längs vägen och vänta på att din prins kommer.