Nästa gång jag gifter mig ska jag passa på att förverkliga lite vilda idéer tror jag.
Förnya era löften på ett lite käckt amerikanskt vis?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nästa gång jag gifter mig ska jag passa på att förverkliga lite vilda idéer tror jag.
Förnya era löften på ett lite käckt amerikanskt vis?
Kyrkvaktmästaren?
Nej, jag tänker att eftersom det skiljer ett antal år mellan mig och den ringmärkte bör jag hinna minst ett bröllop till
Nej, jag tänker att eftersom det skiljer ett antal år mellan mig och den ringmärkte bör jag hinna minst ett bröllop till
Ett gäng Rotarygubbar bär in brudgummen till den väntande bruden, brudens far och kossan?När min farfar dött och skulle begravas dök det upp ett gäng Rotary-farbröder och bar kistan. Man skulle kunna tänka sig liknande tjänster vad gäller brudgumsöverlämning?
Sant. När jag tänker efter är det nog TUR med sån där brudöverlämning. Tänk om bruden skulle gå fram till fel snubbe i kyrkan annars? Och plötsligt var de gifta med fel personFörmodligen är det kyrkvaktmästaren som till slut hittar den vilsne brudgummen vandrandes bland gravstenarna med noll aning om hur hen ska bete sig när man inte får bli överlämnad av den äldre generationen.
Jag som trodde att det var olagligt med giftermål innan man blev vuxen.
Ska vi inte återinföra traditionen med att marskalken/best man tar brudgummens plats om något händer? Har för mig att jag läst det någonstans.Sant. När jag tänker efter är det nog TUR med sån där brudöverlämning. Tänk om bruden skulle gå fram till fel snubbe i kyrkan annars? Och plötsligt var de gifta med fel person
Vikariat ser jag lite nu och då att det annonseras efter på dejtingsidorna, jag är dock inte så säker att den man förväntas vikariera för är informerad. Rör det sig om möjlighet till fast anställning efter viss tid som vikarie eller proväktad och ingår det OB?Det saknas lite alternativ också. Bara tillsvidareäktenskap. Var är visstidsäktenskapet, vikariaten och framförallt proväktenskapen?
MIN känsla, MIN symbolik & MITT bröllop!
Men män förstår ju inte sig på det här med bröllop! Herregud, då kanske inte tärnorna matchar servetterna! Asså ba tänk?Praktiskt! När jag gifte mig var vi två som skulle vara överens om känslor, symbolik och bröllop
Ska du ta en lite yngre förmåga nästa gång då?
Praktiskt! När jag gifte mig var vi två som skulle vara överens om känslor, symbolik och bröllop
Det saknas lite alternativ också. Bara tillsvidareäktenskap. Var är visstidsäktenskapet, vikariaten och framförallt proväktenskapen?
Det finns en skotsk tradition där man är gift ett år och sedan bestämmer sig för om man vill fortsätta vara gifta. Har för mig att man bara delar salt och bröd och sedan är det klart.